Тест по иностранному языку (3 класс) на тему: Проверочные и контрольные работы по английскому языку для 3 класса УМК Rainbow English
Проверочная работа № 2. Unit 3.
- Напиши четыре действия, которые:
- Ты умеешь делать хорошо _________________________________________
________________________________________________________________
- Ты умеешь делать, но не очень хорошо ______________________________
________________________________________________________________
- Ты умеешь делать очень хорошо ____________________________________
________________________________________________________________
- Ты не умеешь делать _____________________________________________
8/
- Сделайте подписи к картинкам:
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________ 10/
- Напиши к каждому звуку по два слова:
[ ai ] ______________________________________________________________
[ ju: ] ______________________________________________________________
[ au ] ______________________________________________________________
[ u ] ______________________________________________________________
4/
- Вставь пропущенные притяжательные местоимения из рамки:
My, his, her, its, our, your, their
- I like ____________ house. It is big, ______________ roof is red.
- Dave and Ann help _____________________ parents in the evening.
- Harry feeds _____________ pets in the morning.
- Jane likes flowers. _______________ flowers are nice.
- Where are _______________parents, Nick? – They are in Moscow.
- Pete and I kiss ______________ mum goodnight in the evening.
7/
- Что или кто может иметь эти качества?
- A mouse can be white.
- _________________________________ can be strong.
- _________________________________ can be bright yellow.
- _________________________________ can be new.
- _________________________________ can be young.
- _________________________________ can be slow.
- _________________________________ can be narrow.
- _________________________________ can be grey.
- _________________________________ can be dark.
8/
- Ответь на вопросы:
- What colour is the sun? ____________________________________________________________
- What colour is the sky? ____________________________________________________________
- What colour is the frog? ___________________________________________________________
- What colour are the bears? _________________________________________________________
- What colour are the pigs? __________________________________________________________
10/
- Напиши названия цветов.
Белый — __________________________ Коричневый — _______________________________
Розовый — ________________________ Серый — ____________________________________
Желтый — _________________________ Фиолетовый — ______________________________
Красный — ____________________________ Голубой — __________________________________
Черный — _____________________________ Оранжевый — _______________________________
Зеленый -____________________________ Светло-зеленый — ___________________________
Ярко-желтый — _____________________________________________________
Темно-серый — _____________________________________________________
14/
61/
Оценка:
nsportal.ru
Контрольная работа по английскому для 3 класса
Следующая контрольная работа по английскому языку для 3-го класса нацелена на проверку знаний по следующим темам.
Грамматика:
Лексика по темам:
- члены семьи,
- праздники,
- вопросительные слова.
Контрольная работа для 3 класса.
Упражнение 1. Замени русские слова английскими.
I’ve got ________ (брат). It’s his ___________ (день рождения). He is ___________ (двенадцать) today. He likes his (подарки). Он __________ (счастлив).
Упражнение 2. Замени единственное число множественным.
- Sally has got an apple.
- Alex has got a green ball.
- Greg and Lucas have got a book, a pencil and a ruler.
- Sandy and Meredith have got a bike and a car.
Упражнение 3. Поставь артикли a, the или (—).
- We have got ____cake and ____ pie, _____ apples and _____ oranges on ____ table.
- I like to drink ____juice, ____milk and ____mineral water.
- He’s got ____ birthday party today, ____party is very funny.
Упражнение 4. Измени предложения.
Образец: Olga has got a flower. It’s her flower.
- Misha has got a brother.
- We have got a car.
- My grandma has got a bag.
- His grandpa has got a bike.
Упражнение 5. Вставьте and, or или but.
- Molly has got a cat ______ a dog.
- Molly has got a friend, ______she hasn’t got a brother.
- Is Molly’s bag under the desk______on the chair?
- Is this a bike ______a car?
Упражнение 6. Составьте предложения
- Are, in, the, my, pencils, bag.
- Swimming, we, are, the, lake, in.
- The, are, at, school, pupils.
- In, the, the, children, are, park.
- Son, is, his, with, ball, the, playing.
Упражнение 7. Подчеркни правильный вариант.
- What / how is his name?
- Where / why is she?
- Where / who is sad?
- Why / who are you happy?
- When / what is the party?
Упражнение 8. Fill in the gaps. Use the words from the box.
am, is, are, have, has
Hi! My name (1) ______ Nick. I (2) _____ eight. I (3) _____ got a dad, a mum, a sister and a brother. My mother (4) ____ a teacher. She (5) _____ got many pupils. They (6) _______my friends. My father (7) ______a driver. Не (8) ______ got a new car. My brother (9) _____ not a pupil. He (10) ______ four. He (11) _______ got many toys.
My sister (12) ______not a pupil, either. She (13) _____ a student. She (14) _____ got many books. We (15) ______ got a pet. It (16) _____ a kitten. His name (17) ___ Barsik. Barsik (18) _____ funny and clever. The kitten (19) ______ got a mouse. The mouse (20) _____ grey.
Ответы к контрольной работе.
Ex.1.
A brother / birthday / twelve / presents / is happy
Ex.2.
- an apple -> apples
- a green ball -> green balls
- a book, a pencil and a ruler -> books, pencils and rullers
- a bike and a car -> bikes and cars
Ex.3.
- a / a / -/ -/ the
- — / — / —
- a / the
Ex.4.
- It’s his brother.
- It’s our car.
- It’s her bag.
- It’s his bike.
Ex.5.
1 and, 2 but, 3 or, 4 or
Ex.6.
- My pencils are in the bag.
- We are swimming in the lake
- The pupils are at school.
- The children are in the park.
- His son is playing with the ball.
Ex.7.
1 what, 2 where, 3 who, 4 why, 5 when
Ex.8.
1 is, 2 am, 3 have, 4 is, 5 has, 6 are, 7 is, 8 has, 9 is, 10 is, 11 has, 12 is, 13 is, 14 has, 15 have, 16 is, 17 is, 18 is, 19 has, 20 is
Надеюсь, Вам понравилась эта контрольная работа для 3 класса. Если упражнений слишком много – сократите контрольную работу по своему усмотрению.
Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!
grammar-tei.com
Тест по иностранному языку (3 класс) на тему: Итоговая контрольная работа по английскому языку 3 класс
1 вариант
1. Bыбери и обведи нужное слово.
1) Do you have much / many coffee for breakfast?
2) Have they got many / much friends?
3) Billy hasn’t got much / many sweets on the table.
2. Bставь пропущенные слова: am, is, are, can, has.
1) I think Tiny______ kind and funny.
2) Billy and Martin________ play chess well.
3) How old______ you? — I ______seven.
4) Are you a pupil? — Yes, I______ .
5) ______Tiny got many English books? — Yes, a lot of books.
3. Выбери и обведи соответствующую букву.
1) Tiny’s pencils a) карандаш Тайни
b) карандаши Тайни
2) teachers’ computer a) компьютер учителя
b) компьютер учителей
3) sister’s dolls a) куклы сестры
b) куклы сестер
4. Bыбери и обведи нужное слово.
1) Tom likes / like winter.
2) Ann doesn’t lives / live in a big house.
3) Does Tiny write / writes letters and postcards?
5. Вставь необходимые числительные.
Example: February is the second month of the year.
1) May is the________________ month of the year.
2) July is the ______________ month of the year.
3) August is the ________________ month of the year.
4) October is the _______________ month of the year.
6. Вставь недостающее слово.
— teeth |
cat — |
— women |
ball — |
— pens |
- вариант
1. Bыбери и обведи нужное слово.
1) How many/ much tea do you drink every day?
2) How much / many meat do you eat at dinner?
3) He has got much/ many bananas.
2. Bставь пропущенные слова: am, is, are, can, has.
1) The duck ______ funny.
2) Are you a pupil? — Yes, I______ .
3) Pam and Bess ______ good friends.
4) I __________ skate well.
5) He ______got many books.
3. Выбери и обведи соответствующую букву.
1) brother’s bag a) портфель брата
b) портфели братьев
2) Jim’s posters a) плакаты Джима
b) плакат Джима
3) girls’ toys a) игрушки девочек
b) игрушка девочки
4. Bыбери и обведи нужное слово.
1) Does Kitty help / helps her mother about the house?
2) She reads / read books every evening.
3) Bess doesn’t skip/skips with her friends.
5. Вставь необходимые числительные.
Example: February is the second month of the year.
1) December is the________________ month of the year.
2) April is the ______________ month of the year.
3) March is the ________________ month of the year.
4) June is the _______________ month of the year.
6. Вставь недостающее слово.
room — |
hen — |
child — |
book — |
Критерии оценивания:
За каждый правильный ответ- 1 балл.
Максимальное количество баллов за работу-24.
24-22 баллов – «5» 100-90%
21-18 баллов- «4» 89-75%
17-14 баллов- «3» 74-60%
13 и меньше- «2» 59-10%
Ключ:
1 вариант
- 1) much 2) many 3) many
- 1) is 2) can 3)are, am 4) am 5) Has
- 1) b 2) b 3) a
- 1) likes 2) live 3) write
- 1) fifth 2) seventh 3) eighth 4) tenth
- tooth, box, cats, woman, balls, pen
2 вариант
- 1) much 2) much 3) many
- 1) is 2) am 3) are 4) can 5) has
- 1) a 2) a 3)a
- 1) help 2) reads 3) skip
- 1) twelfth 2) fourth 3) third 4) sixth
- rooms, mouse, hens, children, pig, books
nsportal.ru
Тест по иностранному языку (3 класс) по теме: Контрольная работа по английскому языку 3 класс
Вариант № 1 ____________________________________________
Фамилия, имя, класс
1. Вставьте is, are, am:
1. His dog ___________ funny.
2. Mike __________ my friend.
3. I ______ from America.
4. The cats_______ black.
6. They ______ at home.
2. Распределите слова: cheese, coffee, soup, banana, sandwich, tea, apple, rabbit, meat, textbook, dog.
many___________________________________________________________________
much___________________________________________________________________
3. Составьте и запишите предложения
1. bike , have, a, I, got, red._________________________________________________
2. not , We, funny, are.____________________________________________________
3. a, is, teacher, She._____________________________________________________
4. Найди слова, противоположные по значению и запиши их парами:
Dirty – clean,
Dirty bad __________________________________________________
Black small
Big clean __________________________________________________
Fat long
Good ugly __________________________________________________
Nice shy
Short slim __________________________________________________
Brave white
Вариант №2 _____________________________________________
Фамилия, имя, класс
1. Вставьте is, are, am:
1. The cats_______ black
2. They_____ good friends.
3. We ______ from Russia.
4. I ______brave.
5. She ______lazy.
6.My name_____Tom.
2. Распределите слова: butter, coffee, porridge, potato, milk, tea, pencil, rabbit, bread, workbook, cat.
many___________________________________________________________________
much___________________________________________________________________
3. Составьте и запишите предложения
- 1.Helen, name, her,is.________________________________________________
- He, smart, is._______________________________________________________
- can, I,well, swim.____________________________________________________
4. Найди слова, противоположные по значению и запиши их парами:
Dirty – clean,
Dirty bad __________________________________________________
Black small
Big clean __________________________________________________
Fat long
Good ugly __________________________________________________
Nice shy
Short slim __________________________________________________
Brave white
nsportal.ru
Контрольные задания — Английский язык
Приложение к рабочей программе 3 класс
Контрольная работа №1
Планируемые результаты
Предметные
—формирование активной лексики по теме «школа», «числительные»
-умение употреблять глагольную форму «to be»
-формирование умения использовать языковую и контекстуальную догадку
Метапредметные
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
V-1
I. Напиши недостающие буквы:
2 ___ rt
3 En ___l____ sh
4 ___le___en
5 t___ ____ nt____
II Выпиши лишнее слово
1. open- ruler – desk -table
2. fourteen –ten – fifteen — school
3. PE – Russian –rubber — History
4. dog –pencil case- ruler-pen
III. Напиши необходимую форму глагола be
1 They ______ in Year 4.
2 She ________ in the garden.
3 We ________ at home.
4 I ___________ nine.
5 This pencil _____ red.
IV. Соотнеси вопросы и ответы:
А) It’s a pen. | |
2 What Year is he in? | В) It’s on the desk. |
3 Where is your ruler? | С) It’s History. |
4 What’s your favourite subject? | D) He is in Year 5 at school. |
5 What’s this? | E) He’s 11. |
*V. Задание повышенного уровня.
Напиши письмо Тому о себе, о школьных предметах.
V-2
I. Напиши недостающие буквы:
1. S___ i___nce
2.H___st__r___
3. t_____el___e
4. e___ ght___ ___n
5. p___ n c ___l
II Выпиши лишнее слово
1. one- rubber-ten- thirteen
2. cat – dog- ruler- rabbit
3. clap- lamp-stamp-open
4. eyes – book- nose- hair
III. Напиши необходимую форму глагола be
1 Larry ______ in Year 4.
2 We________ in the garden.
3 I ________ at home.
4 My sister ___________ nine.
5 These balls _____ blue.
IV. Соотнеси вопросы и ответы:
1 How old is Mary? | А) English. |
2 What’s on the table? | В) It’s in my schoolbag. |
3 Where is your book? | С) She’s nine. |
4 Is this your new schoolbag? | D) A book. |
5 What’s your favourite subject? | E) Yes, It is. |
*V.Задание повышенного уровня.
Напиши письмо Mary о себе, о школьных предметах
Критерии оценивания.
Один ответ оценивается 1 баллом.
«5»-19-17 баллов
«4»-16-13 баллов
«3»-12-9 баллов
«2»менее 9 баллов
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Контрольная работа №2
Планируемые результаты
Предметные
-формирование активной лексики по теме «семья», «личные и притяжательные местоимения»
-умение употреблять глагольную форму «to be»
-формирование умения использовать языковую и контекстуальную догадку
Метапредметные
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
1)Контроль навыков аудирования. Listening
1.Tina’s Grandpa –
2.Tina’s mum –
3.Tina’s dad –
4.Tina’s little brother –
Текст записи
Hi, my name is Tina. This is a picture of my family. Can you see my grandma? Her name is Janet. My grandpa’s name is Ken. Can you see my mum and dad? My mum’s name is Liz. My dad’s name is Paul. And that’s my little brother Harry. Isn’t he cute?
2)Контроль навыков чтения Read and match
1.What’s this? A My friend, Larry
2.Who’s he? B He’s my dad
3. What’s your name? C My grandma, Anita
4.What are they? D It’s a teddy
5.Who’s she? E They’re frog
6.Who’s Tom? F My name’s Jenny
3) Контроль навыков письма. Вставьте am, is, are
1. Sue…. My sister.
2. It….. a cat.
3. My Dad and I ….. happy.
4. They ….. friends.
5. These cats ….. funny.
4) Вставь правильные местоимения.
1. This is my/its mum.
2. This is my father. His/her name is Pam.
3. She/Her name is Lulu.
5) Контроль навыков говорения
Расскажи о своей семье.
*Напиши о своей семье.
Критерии оценивания.
Один ответ оценивается 1 баллом.
«5»-18-17 баллов
«4»-16-13 баллов
«3»-12-9 баллов
«2»менее 9 баллов
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Контрольная работа №3
Планируемые результаты
Предметные
-формирование активной лексики по теме «продукты»
-умение употреблять глагольную форму «to have/haven’t/have got», «I like/don’t like»
-формирование умения употреблять неопределённые местоимения «some/any»
-формирование умения использовать языковую и контекстуальную догадку
Метапредметные
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
Вариант№1
I.Complete the table.
Sausages, water, lemonade, meat, potatoes, milk, coke. Rice
II.Read and choose.
1.A Do John like burgers?
B Does John like burgers?
2.A Do your friends like tea?
B Does your friends like tea?
3.AShe doesn’t like cheese.
B She don’t like cheese.
4.A We like chips and pizza.
B We likes chips and pizza.
III. Underline the correct word.
1.We haven’t got some\any ice cream.
2.Have you got some\any carrots?
3.Can I have some\any tea?
4.She’s got some\any sandwiches.
5.I have got some\any fruit.
IV.Read and put in the correct order*
1)– Chips, yum! What about you?
-What’s your favourite food?
-My favourite food is chocolate.
2)– Here you are!
-Thank you!
-Can I have some chicken, please?
*Расскажи что ты любишь или не любишь
Вариант№2
I.Complete the table.
Biscuits, orange juice, popcorn, pasta, water, vegetables, tea
II.Read and choose.
1. a Do Tim’s sister like milk?
b Does Tim’s sister like milk ?
2. a Do your friends like pizza?
b Does your friends like pizza?
3. a My mum doesn’t like cheese.
b My mum don’t like cheese.
4. a We does not like eggs.
b We do not like eggs.
III.Underline the correct word.
1.We haven’t got some\any sausages.
2.Have you got some\any water?
3.Can I have some\any apples?
4.She’s got some\any ice cream.
5.I haven’t got some\any bananas.
IV.Read and put in the correct order.
1)– ice cream, yum! What about you?
What’s your favourite food?
My favourite food is chocolate.
2)– Here you are!
-Thank you!
-Can I have some cake, please?
*Расскажи что ты любишь или не любишь
Критерии оценивания.
Один ответ оценивается 1 баллом.
«5»-19-18 баллов
«4»-17-14 баллов
«3»-14-9 баллов
«2»менее 9 баллов
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Контрольная работа №4
Планируемые результаты
Предметные
-формирование активной лексики по теме «игрушки», «моя комната»
-умение употреблять указательные местоимения «this, these», «that,those»
-формирование умения употреблять неопределённые артикль
-формирование умения использовать языковую и контекстуальную догадку
Метапредметные
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
Вариант№1
1.Read and fill in: a or an.
1)…armchair
2)……tea set
3) ….musical box
4) …..elephant
5) ….desk
2. Underline the correct word.
1)This/These is my lamp
2)That/Those are his toys
3)What’s this/these?
4) Look! That/These doll is nice
5)This/These boys are brothers
3. Read and choose.
1. What’s this? 3.What are these?
а).It’s a computer a) It’s an armchair
б)They’re computers b)They’re armchair
2. Who’s she? 4. Whose is this ball?
а)She’s my sister a)It’s Maya
б)It’s my sister’s b) It’s Maya’s
4) Writing Read and correct
hello,
my name is john and i’m 8. i’m in year 4 at school. i like english, history and art, but my favourite subject is science.
what about you?
john
*Расскажи про свою комнату
Вариант №2
1.Read and fill in: a or an.
1)…aeroplane
2)……computer
3) ….rocking horse
4) …..shelf
5) ….orange
2. Underline the correct word.
1)This/These are my pencils
2)That/Those is his teddy bear
3)What’s this/these?
4) Look! That/Those dolls are nice
5)This/These boy is my brother
3. Read and choose.
1. What’s this? 3.What are these?
а)It’s a computer a) It’s an armchair
б)They’re computers b)They’re armchair
2. Who’s she? 4. Whose is this ball?
a)She’s my sister a)It’s Maya
b)It’s my sister’s b) It’s Maya’s
4) Writing Read and correct
hello,
my name is john and i’m 8. i’m in year 4 at school. i like english, history and art, but my favourite subject is science.
what about you?
john
*Расскажи про свою комнату
Критерии оценивания.
Один ответ оценивается 1 баллом.
«5»-27-25 баллов
«4»-24-19 баллов
«3»-18-13 баллов
«2»менее 13 баллов
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Контрольная работа №5
Планируемые результаты
Предметные
-формирование активной лексики по теме «животные», «числительные»
-умение употреблять глагольные формы can, cannot, has got , has not got.
-формирование умения употреблять множественное число существительных
-формирование умения использовать языковую и контекстуальную догадку
Метапредметные
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
Вариант№1
1.Read and correct.
Example. Rabbits have got short ears- Rabbits have got long ears
1)Cows have got small mouths
2)Tortoises have got long tails
3) Kangaroos have got thin bodies
4) Mice have got big teeth
5) Horses have got short legs
2.Write the numbers.
1)fifteen
2)twenty-eight
3)thirty
4) forty-five
5)fifty
3. Read and fill in: can, cannot, has got , has not got.
An elephant has got four legs. It…….. big ears and a long nose. It….. hair. It…….run. It…. fly.
4. Complete the sentences.
1…… (mouse) like cheese.
2 Is that…..(man) your father?
3 I have got thirty-two….(tooth)
4 Look! This….(fish) is red!
5Bears have got big…..(foot)
5)Контроль навыков чтения .Reading Read and complete
I’ve got a pet parrot. Her name is Beauty. She’s got a small blue head, a fat body and a long green tail. Beauty can fly and she can talk, too! She’s lovely!
My pet: ………………………………
Name: ………………………………
Has got: ………………………….head
………………………………..body
……………………………….tail
Can: fly and ………………………….
Вариант№2
1.Read and correct.
Example. Mice have got short tails- Mice have got long tails
1)Elephants have got small ears
2)Tortoises have got long tails
3) Bears have got thin bodies
4) Spiders have got fat legs
5) Horses have got short legs
2.Write the numbers.
1)eighteen
2)twenty-nine
3)thirty-two
4) forty-four
5)fifty
3. Read and fill in: can, cannot, has got , has not got.
An kangaroo has got four legs. It…….. big teeth. It…..a long tail. It….. jump very well. It……swim.
4. Complete the sentences.
1They have got two….. (child).
2 Is that…..(woman) your teacher?
3 I have got a ….(mouse) in the box.
4 Look at my…(tooth)! They are white.
5 Those funny….(man) are clowns.
5. Контроль навыков чтения .Reading Read and complete
I’ve got a pet parrot. Her name is Beauty. She’s got a small blue head, a fat body and a long green tail. Beauty can fly and she can talk, too! She’s lovely!
My pet: ………………………………
Name: ………………………………
Has got: ………………………….head
………………………………..body
……………………………….tail
Can: fly and ………………………….
Критерии оценивания.
Один ответ оценивается 1 баллом.
«5»-25-23 баллов
«4»-22-17 баллов
«3»-16-12 баллов
«2»менее 12 баллов
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Контрольная работа №6
Планируемые результаты
Предметные
-формирование активной лексики по теме «мой дом»
-умение употреблять обороты there is/there are,
-формирование умения употреблять множественное число существительных и предлоги
-формирование умения использовать языковую и контекстуальную догадку
Метапредметные
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
1)Контроль навыков чтения Reading
Read and write Yes or No
Our house is very big. There’s a kitchen, 2 living rooms, 2 bathrooms and 4 bedrooms. Look! There’s a big table and 6 chairs in the kitchen. This is my bedroom. There is a nice computer in it. Look at all the trees in the garden! Our house is lovely!
1.Our house is small.
2.There is 1 living room.
3.There are 4 bedrooms.
4.There is a small table in the kitchen.
5.There are 4 chairs in the kitchen.
6.There are trees in the garden.
2)Письмо: There is/there are
1. There … a table in the kitchen.
2. There … three armchairs in the room.
3. There….one book on the table.
4. There ….five pens in the bag.
5. There ….four children in the classroom.
3) Write the plural
1.baby- 3. box- 5. dish-
2.glass- 4.family- 6. shelf-
4). Translate.Переведите :
1.Под столом-
2.Перед телевизором-
3.Рядом диваном-
4.За домом-
5.На столе-
6.И сумке-
4)Расскажи о своем доме*
Критерии оценивания.
Один ответ оценивается 1 баллом.
«5»-23-21 баллов
«4»-20-16 баллов
«3»-15-12 баллов
«2»менее 12 баллов
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Контрольная работа №7
Планируемые результаты
Предметные
-формирование активной лексики по теме «игры»
-формирование навыков аудирования и изучающего чтения
-формирование умения использовать языковую и контекстуальную догадку
Метапредметные
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
1)Контроль навыков аудирования.Listening
1. Paco- 2 Betsy — 3 Maya —
4 Lulu — 5 Larry —
Текст записи
Woman: Paco! Whose radio is this?
Paco: This radio? Oh, that’s my radio.
Woman: Whose train is this?
Paco: It’s little Betsy’s train.
Woman: What about the ball? Whose is it?
Paco: It’s Maya’s ball. Woman: Whose doll is this? Lulu’s?
Paco: Yes, it is Lulu’s doll.
Woman: And whose computer is this?
Paco: Larry’s. It’s Larry’s computer.
2)Контроль навыков чтения .Reading
Read and write the names
Here are some pupils talking about their favourite days.
Pam: I love Sundays. I wake up at 10 o’clock and watch my favourite programme on TV.
Donna: My favourite day is Saturday because I go to the shops.
Bill: I like Wednesdays. I visit my favourite cousin and we have supper together.
Ronnie: I love Fridays. I go to the cinema with my parents after school.
Tom: My favourite day is Monday. I go to the sports centre and I play basketball with my friends.
1.play basketball ……………..
2.visit his cousin …………….
3.watch TV …………….
4.go to the cinema ……………
5. go to the shops …………….
3)Контроль навыков письма* и говорения 4.Speaking and writing.
Read and answer about yourself
1.What’s your name? …………………………..
2.How old are you? …………………………..
3.What year are you in at school? ………………
4.What’s your favourite subject? ………………..
Критерии оценивания.
Один ответ оценивается 1 баллом.
«5»-14-12 баллов
«4»-11-9 баллов
«3»-8-7 баллов
«2»менее 7 баллов
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Годовая контрольная работа
Планируемые результаты
Предметные
-формирование активной и пассивной лексики
-формирование навыков аудирования и изучающего чтения
-формирование умения использовать глагольную форму Present Simple, Present Continuous, множественное число следующих существительных, обороты there is или there are , неопределённый артикль а или an
Метапредметные.
Коммуникативные: осуществлять самоконтроль, коррекцию, оценивать свой результат
Регулятивные: планировать, контролировать и оценивать учебные действия в соответствии с поставленной задачей и условиями её реализации.
Познавательные: овладевать начальными формами познавательной и личностной рефлексии.
Личностные формирование навыков самоанализа и самоконтроля
Данная контрольная работа направлена на выявление уровня сформированности видов деятельности как аудирование, чтение, говорение, письмо, лексико-грамматические навыки.
№1. Аудирование. Послушай рассказ и определи о ком он. (1 балл)
№1, №2, №3
№2 Прочитай текст и напиши Yes или No. (7 баллов)
Max is a nice Russian boy. He is nine. He doesn’t like to paint pictures, but he likes to play computer games. Max likes to go to school. His favourite subject is Maths. Max has got a ball. He likes to go to the park and play soccer there. Max likes to visit his grandpa. He visits his grandpa on Fridays. They play and read books.Max likes to eat. His favourite food is pizza. He doesn’t like soup.
1.Max is from Russia. __________
2.Max is 10. __________
3.Max likes to paint pictures. __________
4.Max visits his grandpa on Fridays. __________
5.They fly a kite. __________
6.Max likes to eat. __________
7.His favourite food is sausages. __________
№3 Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в Present Continuous. (4 балла)
I ride a bike on Fridays.
She is driving a car now.
They have lunch at 2 o’clock.
We are having fun!
№4 Вставь am, is, are: (4 балла)
She ______ sleeping now.
You _____watching TV now.
I _____playing tennis now.
A cat_____eating now.
№5 Напиши множественное число следующих существительных: (4 балла)
School — ____________
Foot -___________
Shelf- _________
Glass — ______________
№6 Выбери правильное слово и подчеркни его: (3 балла)
I’ve got some/any water in the glass.
We haven’t got some/any chairs in the room.
Has he got some/any toys in his bedroom?
№7 Вставь артикль а или an. (4 балла)
_______mouse
_______ear
________desk
__________armchair
№8 Вставь there is или there are: (4 балла)
_________________ a fridge in the kitchen.
_________________three toy-soldiers in the toy box.
_________________a sofa in the living-room.
_________________two chairs in my bedroom.
№9 Выбери и обведи подходящий перевод к предложению. (2 балла)
The girls’ ball is yellow.
Мячики девочек желтые.
Мячик девочки желтый.
Мячик девочек желтый.
The sister’s pen is blue.
Ручка сестры синяя.
Ручка сестер синяя.
Ручки сестер синие.
№10 Комплексное задание*. Устная речь (повышенный уровень) (6 баллов)
Расскажи своим одноклассникам о себе (Как зовут, сколько лет, что умеешь и не умеешь делать, где живешь и с кем, что любишь и не любишь есть)
Текст для аудирования
I have got a friend. His name is Mike. He is ten. He is from Great Britain. My friend is slim and brave. Mike has got big ears and a small nose. He is always merry and happy. Mike can run very well but he can’t sing and dance. He has got a pet. It’s a funny grey cat. Its name is Pussy.Pussy and Mike like to go to the river to fish together
Источник Контрольно-измерительные материалы. Английский язык 3 класс Сост.КулинычГ.Г.М..ВАКО,2015.
Ответы к тесту.
№1
1
№2
1-Yes; 2- No; 3- No; 4- Yes; 5- No; 6- Yes; 7- No.
№3
Круг-1,3 треугольник-2, 4
№4.
— is; 2- are; 3- am; 4 –is
№5
1. Schools; 2.Feet; 3. Shelves; 4.Glasses
№6
some; 2. any; 3. any
№7
a; 2 an; 3 a ; 4 an
№8
there is; 2. there are; 3. there is; 4. there are
№9
1-c, 2-a;
multiurok.ru
Контрольная работа по английскому языку 3 класс
Эта контрольная работа помогает проверить качество знаний по английскому языку у уащихся 3 класса.В контрольной даны задания по чтению,письму,лексические упражнения а так же упражнения по грамматическим темам:»Настоящее простое время,» «Модальный глагол can»,»Предлоги места и предлоги движения».
Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа по английскому языку 3 класс»
Контрольная работа за год.
Задание № 1. Закончи предложения, вставив в них недостающие предлоги из рамочки.
in (4), on (2), with (1), to (2), by (2), under (1), at (2) |
I can see a big house _____________ the lake.
The sun ______________ the sky is bright yellow.
Sit down ______________ this green tree.
We like to run and play _________________ the lake.
The cups and plates are _________________ the table.
We don’t go to school _________________ summer.
My father goes to bed _________________ 11 o’clock.
I can see a white bird _________________ the clear blue sky.
Her birthday is ________________ July.
I like to play _________________ my friends _________________ home.
Sam goes __________________ school, he is a pupil.
I like to go ___________________ the cinema with my parents.
Emily plays with birds _________________ Monday.
14/
Задание № 2. Вычеркни один из двух вариантов в скобках, чтобы получились правильные предложения.
My friend (don’t/doesn’t) skate very well.
We (play/plays) ping-pong in the gym.
They (don’t/doesn’t) have sisters.
I (don’t/doesn’t) live in Canada.
Bill (isn’t/aren’t) from India.
Mary (doesn’t/don’t) swim in the morning.
My dad (sing/sings) very well.
Rob (can/can’t) drive a car, but not very well.
Peter (live/lives) in Canada. Canada (is/isn’t) a big country.
He (love/loves) winter very much.
He (can/can’t) swim, but not very well.
Peter and his friends (don’t/doesn’t) play together after school.
12/
Задание № 3. Напиши множественное число этих существительных.
animal — ______________________________________ sheep — _______________________________________
elephant — ____________________________________ fish — _________________________________________
hare — _______________________________________ man — _________________________________________
deer — _______________________________________ woman — _______________________________________
goose — ______________________________________ child — _________________________________________
mouse — ______________________________________
11/
Задание № 4. Расставь названия месяцев и дней недели по колонкам в правильном порядке и переведи эти названия на русский язык.
September, Sunday, January, Saturday, Monday, April, November, June, Friday, May, August, December, Tuesday, October, February, Thursday, July, Wednesday, March. |
Months | Day of week |
______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ | ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ ______________________________________________ |
19/
Задание № 5. Прочитай текст и ответь на вопросы после него.
William Foster is an English boy. He lives in Britain with his family. His family is not very big. His father, Jim Foster, is a farmer. His mother, Mary Foster, is a teacher. They all live on the farm. William is twelve. His birthday is in summer, in August. His friends meet in the farmhouse. They say: “Happy birthday, William!” and sing the Birthday song. William has a lot of friends and a lot of presents. William loves his friends. They like to play together. They can play football, tennis and ping-pong. In summer they like to swim in the lake near the farm. They like to go to the woods and play Indians. In autumn William and his friends go to school. Their school is near the farm too. The children go to school on weekdays. At the weekends William helps his parents on the farm. He feeds the animals. William Foster is a happy boy. He loves his family, his school and his friends.
Does William live in Britain or in the USA?______________________________________________________
Is his family big or small? ___________________________________________________________________
Is his father a teacher? _____________________________________________________________________
Is his mother a teacher? ____________________________________________________________________
How old is William? ________________________________________________________________________
Is his birthday in summer or in autumn? _______________________________________________________
Do William and his friends play in the woods?___________________________________________________
Do they go to school in summer?______________________________________________________________
Does William help his parents?_______________________________________________________________
Is he a happy boy?_________________________________________________________________________
10/
Total: 66/
Mark:
multiurok.ru
Тест по английскому языку для 3 класса, ФГОС
Спецификация
1. Цель: контроль усвоения лексики и грамматики в 3 классе по теме «My house».
2. Документы.
Тест составлен по УМК Н.И.Быковой, М.Д.Поспеловой «Spot Light» («Английский в фокусе») для 3-го класса, издательство «Просвещение», 2012 год.
3. Число заданий – 10
4. Тип заданий.
1) Тесты альтернативных ответов- 3(30%)
2) Тесты множественного выбора- 3(30%)
3) Тесты на восстановление соответствия-1(10%)
4) Тесты на дополнение-2(20%)
5) Тесты на восстановление последовательности-1(10%)
5. Рекомендуемый вес заданий.
1) Тесты альтернативных ответов- 0,5 баллов за 1 ответ
Всего- 8 баллов
2) Тесты множественного выбора- 0.5 баллов за 1 ответ (задания выбрать лишнее)
1 балл за 1 ответ (задания по тексту)
Всего- 11 баллов
3) Тесты на восстановление соответствия-0.5 баллов за 1 ответ
Всего-3балла
4) Тесты на дополнение-1 балл за 1 ответ
Всего-12баллов
5) Тесты на восстановление последовательности-1балл за 1 ответ
Всего-6 баллов
6. Рекомендуемое время выполнение теста-40 минут, на каждое задание-4 минуты.
Тест для 3 класса по теме «My house»
по УМК Н.И. Быковой, М.Д. Поспеловой «Английский в фокусе».
Рекомендуемое время выполнения — 40минут
1. Вставь is или are.
1There ______ three rooms in the house.
2.There ______ a garden next to the house.
3.There ______ two bathrooms in the flat.
4.There ______ a sofa in front of the window.
5.There ______ a glass on the table
6.There ______ two beds in the bedroom.
___/3
2. Выбери правильный перевод. Обведи правильный ответ.
1.There are two shelves in the bedroom.
a) В спальне висят две полки.
b) Две полки висят в спальне.
2.The glass is on the table.
a) На столе стоит стакан.
b)Стакан стоит на столе.
3.There is a fridge in the kitchen.
a) На кухне находится холодильник.
b) Холодильник находится на кухне.
4.The armchairs are in the living room.
a) В гостиной стоят кресла.
b) Кресла стоят в гостиной.
___/2
3. Вставь артикль a или the там, где нужно.
1. Sarah is in _______ living room.
2. There are________ sofas in the room.
3. The ball is under________ chair.
4. There is _________ bath in the bathroom.
5. This is _______ his house.
6. This is ________ cooker.
___/3
4. Подчеркни лишнее слово.
1. bathroom, school, living room, bedroom
2. fridge, sofas, shelves, glasses
3. in, on, is, under
4. sofa, chair, glass, desk
___/2
5. Исправь ошибки – зачеркни лишнее слово.
Is Tom is in the garden?
Ann is in front of on the desk.
There are the two cookers in the kitchen.
She’s is in the bedroom.
___/2
6. Прочитай текст и выбери подходящие по смыслу слова. Запиши ответы снизу.
Our 1) ______ is very big. 2) ______ is a living room, a bedroom, a kitchen and a bathroom. Our kitchen 3) ______ green and there is a fridge in it. There are 4) ______ cupboards there too. The chairs are 5) ______to the table. There is a cooker behind 6) ______ table. The table is 7) _____.
a) garden b) house c) school
a) The b) Three c) There
a) is b) are c) am
a) too b) two c) one
a) on b) in c) next
a) a b) the c) an
a) that b) this c) brown
Ответы: 1)___, 2)___, 3)___, 4)___, 5)___, 6)___, 7)___.
___/7
7. Соотнеси слова с их значением. Запиши ответы снизу.
1. living room a) дом
2. kitchen b) ванная
3. garden c) спальня
4. house d) кухня
5. bedroom e) гостиная
6. bathroom f) сад
Ответы:1. ___,2.___,3.___,4.___,5.___,6.___.
___/3
8. Напиши недостающие буквы.
_ o _ k _r m _r _or
cup _ oa _d _of_
f _ i_ ge g_a _s
___/6
9. Напиши слова во множественном числе.
1. desk-____________
2. dish-_____________
3. glass-____________
4. shelf-____________
5. baby-____________
6. room-_____________
___/6
10. Поставь слова в правильном порядке и запиши предложения.
1. dish/is/ Where/your?_________________________________________________
2. desk/computer/on/a/is/There/the.____________________________________________
3. there/table/Are/on/glasses/the?______________________________________________
4. Tom/your/bedroom/the/ Is/ in?_______________________________________
5. in/He/is/bathroom/the.____________________________________________________
6. window/front/in/table/There/the/of/a/is_______________________________________
___/6
36-40 баллов- «5»
30-35 баллов- «4»
24- 29 баллов- «3»
<24 баллов- «2»
_____/40
Ключи
1.1. are
2. is
3. are
4. is
5. is
6. are
2.1. a)
2. b)
3. a)
4. b)
3.1. the
2. —
3. the
4. a
5. —
6. a
4.1. school
2. fridge
3. is
4. glass
5.1. Is Tom is in the garden?
2. Ann is in front of on the desk.
3. There are the two cookers in the kitchen.
4. She’s is in the bedroom.
6.1) b
2) c
3) a
4) b
5) c
6) b
7) c
7.1. e
2. d
3. f
4. a
5. c
6. b
8.cooker mirror
cupboard sofa
fridge glass
9.1. desks
2. dishes
3. glasses
4. shelves
5. babies
6. rooms
10.1. Where is your dish?
2. There is a computer on the desk.
3. Are there glasses on the table?
4. Is Tom in your bedroom?
5. He is in the bathroom.
6. There is a table in front of the window.
xn--j1ahfl.xn--p1ai