5 класс английский язык текст: Сборник диктантов с грамматическими заданиями (5 класс)

Сборник диктантов с грамматическими заданиями (5 класс)

Предлагаемый сборник содержит 5 диктантов с грамматическими заданиями, ориентированных на учащихся 5 классов. 

Просмотр содержимого документа
«Сборник диктантов с грамматическими заданиями (5 класс)»

Обучение правописанию (5 класс)

Диктанты с грамматическими заданиями.

THE FARM

Tom s farm is in the country. There is a farm house with flowers round the door and the windows. There are a lot of animals on the farm. There are horses, cows, sheep, hens and pigs. The man near the door is farmer Tom. His wife is working in the garden, and his children are playing in the yard with their dog and four puppies.

Задание:

Выпишите из текста существительные во множественном числе, определите их начальную форму (единственное число).

AT THE SEASIDE

Every summer we go to the seaside for two weeks. We usually stay at the hotel. And here we are now. My sister is sitting in the armchair and reading a book, her little son is playing in the sun with his friend. One big boy is swimming to a big black rock. I am not swimming. I am helping my mother with dinner. But I like swimming in warm water very much.

Задание:

Подчеркните в тексте глаголы в настоящем неопределенном времени одной чертой, а в настоящем продолженном – двумя чертами.

MY ROOM

My room is not very big, but it is very comfortable. There is a big window with white curtains on it. There is a desk by the window and a chair by the desk. There are shelves with books on the wall. There is a clock to the left of the shelves. In the corner of the room there is a small table with my computer.

Задание:

Поставьте вопросы к тексту, используя What, Where, Do, Does.

MY FAMILY

My mother is a teacher of English. She knows three languages and she reads, writes and speaks them very well. She works at school and she likes her work very much.

My father is a driver. He works from morning till late night. He comes home at nine o clock in the evening.

I am ten years old. I am a pupil. I like going to school. I study well.

Задание:

Поставьте вопросы к тексту, используя What, Where, Do, Does, When.

ERIC CANTONA

Eric Cantona is from France, but he lives and works in Britain. He is a footballer. He is 27 years old and he is married. His wife is from France, too. They have a son. Eric plays for British football team. He trains from Monday to Friday. He does not train on Saturday and Sunday. He speaks English well. He likes reading books in his free time.

Задание

Ответьте на вопросы:

1. Where is Eric Cantona from?

2. What is his job?

3. Is he married?

4. What does he like doing in his free time?

5. Does he train on Thursdays?

Печатный словарь для учащихся 5 класса по учебнику спатлайт

5

Слово

Транскрипция

Перевод

кл

Working together

[ˈwз:kɪŋ tʊˈɡɛðǝ]

работая вместе

1

along

[ǝˈlɒŋ]

самостоятельно

2

in pairs

[ɪn ˈpɛǝz]

в парах

3

in groups

[ɪn ɡru:ps]

в группах

4

to look at

[lʊk ӕt]

смотреть на

5

to listen to

[lɪsn tʊ]

слушать

6

to say

[seɪ]

сказать, говорить

7

to smile

[smaɪl]

улыбаться

8

to share

[ʃeǝ]

делить(ся)

9

to think

[ϴɪŋk]

думать

10

to ask

[a:sk]

спрашивать

I’m from

[aɪm frɒm]

Я из…

1

The UK (British)

[ðɛ ˈju:ˈkeɪ]

Соединённое королевство (британец)

2

The USA (American)

[ðɛ ˈju:ˈɛsˈeɪ]

США (американец)

3

Canada (Canadian)

[ˈkӕnǝdǝ]

Канада (канадец)

4

Australia (Australian)

[ɒstˈreɪlɪǝ]

Австралия (австралиец)

5

New Zealand

(New Zealander)

[nju:ˈzi:lǝnd]

Новая Зеландия

(новозеландец)

6

France (French)

[fra:ns]

Франция (француз)

7

Japan (Japanese)

[dӡᴧˈpӕn]

Япония (японец)

Amazing Spidey

[ˈameɪzɪŋ ˈspaɪdɪ]

Изумительный человек-паук

1

quiet

[ˈkwaɪǝt]

тихий, спокойный

2

next door

[nɛkst dɔ:]

следующая дверь, по-соседству

3

to bite

[baɪt]

кусать

4

powers

[paʊǝz]

силы

5

strong

[strɒŋ]

сильный

6

fast

[fa:st]

быстрый

7

climb

[klaɪm]

карабкаться

8

walls

[wɔ:lz]

стены

9

enemy

[ˈɛnǝmɪ]

враг

10

to watch

[tʊ wɒtʃ]

смотреть

Personal things

[ˈpз:sǝnǝl ϴɪŋz]

личные вещи

1

cap

[kӕp]

кепка

2

guitar

[ɡɪˈta:]

гитара

3

scarf

[ska:f]

шарф

4

digital camera

[ˈdɪdӡɪtǝl ˈkӕmǝrǝ]

цифровой фотоаппарат

5

helmet

[ˈhɛlmɪt]

шлем

6

skateboard

[ˈskeɪtbɔ:d]

скейтборд

7

gloves

[ɡlᴧvz]

перчатки

8

teddy bear

[ˈtɛdɪ bɛǝ]

мишка

9

bicycle

[ˈbaɪsɪkǝl]

велосипед

10

trainers

[ˈtreɪnǝz]

кроссовки

11

handbag

[ˈhӕndbӕɡ]

школьная сумка

12

watch

[wɒtʃ]

часы (ручные)

13

basketball

[ˈba:skɪtbɔ:l]

баскетбольный мяч

14

this

[ðɪs]

этот, эта (ед. ч. предмет рядом)

15

these

[ði:z]

эти (мн. ч. предметы рядом)

16

that

[ðӕt]

тот, та (ед.ч. предмет далеко)

17

those

[ðǝʊz]

те (мн. ч. предметы далеко)

My collection

[maɪ kǝˈlɛkʃǝn]

моя коллекция

1

stamps

[stӕmps]

марки

2

hats

[hӕts]

шапки

3

books

[bʊks]

книги

4

coins

[ˈkɔɪnz]

монеты

Souvenirs

[su:vǝˈnɪǝz]

сувениры

1

hat

[hӕt]

шляпа

2

mug

[mᴧɡ]

кружка

3

a tartan scarf

[ӕ ˈta:tǝn ska:f]

клетчатый шарфик

4

staffed toy

[stᴧft ˈtɔɪ]

мягкая игрушка

5

toy buses

[tǝɪ ˈbᴧsɪz]

игрушечные автобусы

6

pin

[pɪn]

значок

The parts of The UK and their nationalities

[ðɛ pa:ts ɒv ðɛ ju: keɪ ӕnd ðɛǝ nӕʃǝˈnӕlǝtɪz]

Части Соединённого Королевства и их национальности

1

The UK (United Kingdom) (название всей страны)-British

[ðɛ ˈju:ˈkeɪ]

[ˈbrɪtɪʃ]

Соединённое Королевство-

британец

2

England(часть страны)- English

[ˈɪŋɡlᴧnd]

[ˈɪŋɡlɪʃ]

Англия-

англичанин

3

Scotland (часть страны)- Scottish

[ˈskɒtlǝnd]

[ˈskɒtɪʃ]

Шотландия-

Шотландец

4

Wales (часть страны)-

Welsh

[ˈweɪlz]

[wɛlʃ]

Уэльс-

Валлиец

5

Northern Ireland (часть страны)-

Northern Irish

[ˈnɔ:ðɛn ˈaɪlǝnd]

[ˈnɔ:ðɛn ˈaɪrɪʃ]

Северная Ирландия-

ирландец

Buying a souvenir

[baɪɪŋ ӕ su:vǝˈnɪǝ]

Покупая сувенир

1

key ring

[ki: rɪŋ]

брелок для ключей

2

doll

[dɒl]

кукла

3

umbrella

[ᴧmbˈrɛlǝ]

зонт

4

T-shirt

[ˈti:ˈʃз:t]

футболка

5

thermos flask

[ˈϴз:mɒs fla:sk]

термос

6

teddy bear

[ˈtɛdɪ ˈbeǝ]

плюшевый мишка

7

bell

[bɛl]

колокольчик

English speaking-countries

[ˈɪŋɡlɪʃ spi:ki:ŋ ˈkᴧntrɪz ]

англоговорящие страны

1

Canada (Ottawa)

[ˈɒtǝvǝ]

Канада (Оттава)

2

The UK (London)

[ˈlᴧndǝn]

Соединённое Королевство (Лондон)

3

The USA (Washington DC)

[ˈwᴧʃɪŋtǝn dɪsɪ]

США (Вашингтон)

4

Australia (Canberra)

[ˈkӕnbɛrǝ]

Австралия (Канберра )

5

New Zealand (Wellington)

[ˈwelɪŋtǝn]

Новая Зеландия (Вэлингтон)

Rooms

[ru:mz]

комнаты

1

living room

[ˈlıvıŋ ru:m]

гостиная

2

kitchen

[ˡkɪtʃǝn]

кухня

3

bathroom

[ˡba:Ѳru:m]

ванная комната

4

bedroom

[ˈbɛdru:m]

спальня

5

hall

[hɔ:l]

прихожая

6

dining room

[ˡdaınıŋ ru:m]

столовая

7

garden

[ɡa:dŋ]

сад

8

garage

[ˡɡӕra:ӡ]

гараж

Live high up!

[lɪv haɪ ᴧp]

живи на высоте!

1

architect

[ˈa:kɪtɛkt]

архитектор

2

unusual

[ᴧnˈju:ӡuǝl]

необычный

3

water tower

[ˈwɔ:tǝ ˈtaʊǝ]

водонапорная башня

4

tower

[ˈtaʊǝ]

башня

5

reception room

[rɪˈsɛpʃǝn rʊm]

приёмная комната

6

on the ground floor

[ɒn ðɛ ɡraʊnd flɔ:]

на первом этаже

7

14 steps

[fɔ: ˈti:n stɛps]

14 ступенек

8

keep fit

[ˈki:p fɪt]

сохранять форму

9

roof

[rʊf]

крыша

10

lift

[lɪft]

лифт

11

price

[praɪs]

цена

My bedroom

[maɪ bɛdru:m]

моя спальня

wardrobe

[ˡwɔ:drǝʊb]

шкаф

bookcase

[ˡbʊk keıs]

книжный шкаф (полка)

desk

[dɛsk]

письменный стол

carpet

[ˡka:pıt]

ковер

washbasin

[ˡwɒʃbeızın]

раковина (в ванной)

toilet

[ˡtǝılıt]

унитаз

mirror

[ˡmırǝ]

зеркало

sink

[sıŋk]

раковина (на кухне)

cooker

[ˡkʊkǝ]

плитка (кухонная)

fridge

[frıdӡ]

холодильник

painting

[ˡpeıntıŋ]

картина

window

[ˡwındǝw]

окно

coffee table

[ˡkɒfı ˡteıbl]

журнальный столик

armchair

[ˡa:mʃɛǝ]

кресло

sofa

[ˡsǝʊfǝ]

диван

chair

[tʃɛǝ]

стул

table

[teıbl]

стол

tub

[tᴧb]

ванна

Semi-detached house

[sɛmɪdɪˈtӕtʃt haʊs]

Полуособняк, дом на 2 хозяина

1

downstairs

[ˈdaʊnsteǝz]

внизу (в доме)

2

upstairs

[ˈupsteǝz]

вверху (в доме)

3

bricks

[brɪks]

кирпичи

4

central heating

[ˈsɛntrǝl ˈhi:tɪŋ]

центральное отопление

5

outside

[aʊtˈsaɪd]

снаружи

6

inside

[ɪnˈsaɪd]

внутри

7

special features

[ˈspɛʃl ˈfɪtʃǝz]

особые черты

8

front garden

[frᴧnt ɡᴧdn]

передний сад

9

back garden

[ˈbӕk ɡa:dn]

задний сад

Taj Mahal

[tᴧdӡ mᴧˡhᴧl]

Тадж Махал

dome

[dǝʊm]

купол

wall

[wɔ:l]

стена

minaret

[mınǝˡrɛt]

минарет

pool

[pu:l]

бассейн

marble

[ma:bl]

мрамор

glass

[ɡla:s]

стекло

a brick

[brık]

кирпич

stones

[stǝʊnz]

камни

precious

[ˈprɛʃǝs]

драгоценный, ценный

a pearl

[pз:l]

жемчужина

to shine

[ʃaɪn]

светить, блестеть

соrner

[ˈkɔ:nǝ]

угол

Character

[ˈkӕrǝktǝ]

характер

1

cool

[ku:l]

классный

2

kind

[kaɪnd]

добрый

3

sweet

[swi:t]

сладкий, милый

4

clever

[ˈklɛvǝ]

умный

5

friendly

[ˈfrɛndlɪ]

дружелюбный

6

noisy

[ˈnɔɪzɪ]

шумный

7

funny

[ˈfᴧnɪ]

забавный

8

naughty

[ˈnɔ:tɪ]

непослушный

9

caring

[ˈkɛǝrɪŋ]

заботливый, внимательный

Who’s who

[huz hu]

Кто есть кто?

1

Facial features

[ˡfeıʃl ˡfi:tʃǝs]

черты лица

2

big mouth

[bıɡ ˡmaʊѲ]

большой рот

3

big nose

[bıɡ ˡnǝʊz]

большой нос

4

red moustache

[rɛd mᴧsˡta:ʃ]

красные усы

5

big eyes

[bıɡ ˡaız]

большие глаза

6

small nose

[smɔ:l ˡnǝʊz]

маленький нос

7

small mouth

[smɔ:l ˡmaʊѲ]

маленький рот

8

long ears

[lɒŋ ˡǝʊz]

длинные уши

9

Height

[ˡhaıt]

рост

10

short

[ʃɔ:t]

короткий, низкий

11

tall

[tɔ:l]

высокий

12

average

[ˡӕvǝrıdӡ]

средний

13

Hair

[hɛǝ]

волосы

14

red hair

[rɛd hɛǝ]

рыжие волосы

15

fair hair

[fɛǝ hɛǝ]

светлые волосы

16

brown hair

[braʊn hɛǝ]

каштановые волосы

17

curly hair

[kз:l hɛǝ]

кучерявые волосы

18

wavy hair

[ˡweıvı hɛǝ]

волнистые волосы

19

build

[bi:ld]

строение тела

20

plump

[plᴧmp]

полный

21

fat

[fӕt]

толстый

22

thin

[Ѳın]

худой

23

slim

[slım]

стройный

Similes

[ˈsɪmɪlɪz]

cравнения

1.

as playful as a kitten

[ˡpleıfʊl/ˈkɪtn]

такой игривый, как котёнок

2.

as proud as a peacock

[ˡpraʊd/ˈpi:kɒk]

такой гордый, как павлин

3.

as quiet as a mouse

[ˡkwaıǝt/maus]

такой тихий, как мышка

4.

as wise as an owl

[waız/aʊl]

такой мудрый, как сова

5.

as gentle as a lamb

[dӡɛntl/lӕm]

такой нежный, как ягнёнок

6.

as strong as an ox

[strɒŋ/ɒks]

такой сильный, как бык

7.

as busy as a bee

[ˡbızı/bi:]

такой трудолюбивый, как пчела

8.

as stubborn as a mule

[ˡstᴧbǝn/mju:l]

такой упрямый, как мул

9.

as slow as a snail

[slǝʊ/ˈsneɪl]

такой медлительный, как улитка

Amazing creatures

[ǝˈmeɪzɪŋ ˈkrɪtʃǝz]

Изумительные создания

1.

lion

[ˡlaıǝn]

лев

2.

camel

[ˡkӕmǝl]

верблюд

3.

elephant

[ˡɛlıfǝnt]

слон

4.

cobra

[ˡkǝʊbrǝ]

кобра

5.

deer

[ˡdıǝ]

олень

6.

rhino

[ˡraınǝʊ]

носорог

7.

crocodile

[ˡkrɔkǝdaıl]

крокодил

8.

leopard

[ˡlɛpǝd]

леопард

9.

tiger

[ˡtaıɡǝ]

тигр

Animals of India

[ˈӕnɪmǝlz ɒv ˈɪndɪa]

Животные Индии

1

stripes

[straɪps]

полоски

2

to hide

[haɪd]

прятать(ся)

3

to hunt

[hᴧnt]

охотиться

4

dangerous

[ˈdeɪndӡǝrǝs]

опасный

5

head

[hɛd]

голова

6

heavy

[ˈhɛvɪ]

тяжёлый

7

trunk

[trᴧnks]

хобот

8

horn

[hɔ:n]

рог

9

alone

[ǝˈlǝʊŋ]

один

10

mud

[mᴧd]

грязь

At the zoo

в зоопарке

1.

monkey

[ˈmᴧŋkı]

обезьяна

2.

bear

[ˡbɛǝ]

медведь

3.

peacock

[ˡpi:kɒk]

павлин

4.

giraffe

[dӡɪˈra:f]

жираф

5.

tail

[ˡteıl]

хвост

6.

tusks

[tᴧsks]

бивни

7.

trunk

[trᴧŋk]

хобот

8.

ear

[ıǝ]

ухо

9.

fur

[fз:]

мех

10.

beak

[bi:k]

клюв

11.

wings

[wıŋz]

крылья

12.

feathers

[ˡfɛðǝz]

перья

13.

paws

[pɔ:z]

лапы

14.

legs

[leɡz]

ноги, ножки (насек.)

15.

neck

[nɛk]

шея

16.

mane

[meın]

грива

My pet

[maɪ pɛt]

мой питомец

1.

dog

[dɒɡ]

собака

2.

duck

[dᴧk]

утка

3.

tortoise

[ˡtɔ:tǝs]

черепаха

4.

rabbit

[ˡrӕbıt]

кролик

5.

goose

[ɡu:z]

гусь

6.

hen

[hen]

курица

7.

goldfish

[ˡɡǝʊldfıʃ]

золотая рыбка

8.

cow

[kaʊ]

корова

9.

budgie

[ˡbᴧdӡı]

волнистый попугайчик

10.

sheep

[ʃi:p]

овца

11.

goat

[ˡɡǝʊt]

козёл

12.

cat

[kӕt]

кот

13.

guinea pig

[ˡɡını pıɡ]

морская свинка

Pets and problems of health

[pɛts ӕnd ˈprǝʊblɛmz ɒv hɛlϴ]

питомцы и проблемы со здоровьем

1

vet

[vɛt]

ветеринар

2

parrot

[ˈpӕrǝt]

попугай

3

rabbit

[ˈrӕbɪt]

кролик

4

fleas

[fli:s]

блохи

5

broken wing

[ˈbrǝʊkn wɪŋ]

сломанное крыло

6

toothache

[ˈtu:ϴeɪk]

зубная боль

7

earache

[ˈɪǝreɪk]

боль в ухе

8

hamster

[ˈhӕmstǝ]

хомяк

Insects

[ˡınsɛkts]

насекомые

1.

mosquito

[mɔsˡkıtǝʊ]

комар

2.

wasps

[wɒsps]

осы

3.

butterfly

[ˡbᴧtǝflaı]

бабочка

4.

dragonfly

[ˡdrӕɡnflaı]

стрекоза

5.

beetle

[bi:tl]

жук

6.

fly

[flaı]

муха

7.

bee

[bi:]

пчела

8.

ladybirds

[ˈleıdıbз:dz]

божьи коровки

9.

grasshopper

[ˡɡr:ɑshɒpǝ]

кузнечик

10.

ant

[ӕnt]

муравей

11

antennae

[ӕnˡtɛnı:]

усики (у насекомых)

Wake up!

[weık ᴧp]

Просыпайся!

1

in the morning

[ın ðɛ ˡmɔ:nıŋ]

утром

2

get up

[ɡɛt ᴧp]

вставать

3

go jogging

[ɡǝʊ ˡdӡɒɡıŋ]

идти на пробежку

4

go to school

[ɡǝʊ tʊ sku:l]

идти в школу

5

have breakfast

[hӕv ˡbrӕkfa:st]

завтракать

6

in the afternoon

[ın ðɛ a:ftǝˈnu:n]

в полдень

7

have lunch

[hӕv lᴧntʃ]

иметь ланч

8

do homework

[dʊ ˡhǝʊmwз:k]

делать домашнюю работу

9

have a cup of tea

[hӕv ǝ kᴧp ɒv ti:]

иметь чашечку чая

10

work on computer

[wз:k ɒn kǝmˡpju:tǝ]

работать на компьютере

11

in the evening

[ın ðɛ ˡı:vnıŋ]

вечером

12

go to bed

[ɡǝʊ tʊ bɛd]

идти в кровать

13

eat dinner

[i:t ˡdınǝ]

есть ужин

14

do the shopping

[dʊ ðɛ ˡʃɒpıŋ]

делать покупки

15

watch a DVD

[wɒtʃ ӕ di:vi:di:]

смотреть DVD

Jobs

[dӡɒbz]

должности

1

painter

[ˈpeɪntǝ]

художник, маляр

2

doctor

[ˈdɒktǝ]

доктор

3

baker

[ˈbeɪkǝ]

пекарь

4

teacher

[ˈti:tʃǝ]

учитель

5

waiter

[ˈweɪtǝ]

официант

6

mechanic

[mɪˈkӕnɪk]

механик

7

taxi driver

[ˈtӕksɪ ˈdraɪvǝ]

таксист

8

postman

[ˈpəʊstmǝn]

почтальон

At work

[ӕt wз:k]

на работе

1

to read a book

[ˈrɪ:d ӕ ˈbʊk]

читать книгу

2

to talk

[tɔ:k]

разговаривать

3

to say goodbye to the children

[seɪ ɡʊd ˈbaɪ tʊ ðɛ ˈtʃɪldrɛn]

прощаться с детьми

4

to paint a hospital

[peɪnt ӕ ˈhɒspɪtǝl]

красить больницу

5

to look at the postman

[lʊk ӕt ðɛ ˈpǝʊstmǝn]

смотреть на почтальона

6

to repair a car

[rɪˈpɛǝ ӕ ka:]

чинить машину

7

to wait for the ambulance

[weɪt fɔ: ðɛ ˈӕmbjulǝns]

ждать скорую помощь

8

to deliver a letter to …

[dɪˈlɪvǝ ӕ ˈlɛtǝ]

доставлять письмо

9

to drive a taxi

[ˈdraɪv ӕ ˈtӕksɪ ]

водить такси

10

to serve drinks

[sз:v drɪŋks]

обслуживать напитками

Weekends

[ˡwi:kɛndz]

выходные

1

to write an email

[raıt an ˈi:meıl]

написать электронное письмо

2

to wash the dog

[wɒʃ ðɛ dɒg]

помыть собаку

3

to play with a friend

[pleı wıð a frɛnd]

играть с другом

4

to make a phone call

[meık ӕ fǝʊn kɔ:l]

сделать телефонный звонок

5

to work in the garden

[wз:k in ðɛ ɡa:dn]

работать в саду

6

to plant flowers

[pla:nt flaʊǝz]

сажать цветы

7

тексты с заданиями для 5 кл. | Материал по английскому языку (5 класс) на тему:

My Family

Task I: read & comprehend the following story.

My name is Polly. I am ten. I am a schoolgirl. I go to school. I like learning English and playing puzzles. I would like to tell you about my family. It is neither big nor small. There are four of us.

I have got a mother. Her name is Jane. She is a teacher. She is very responsible and creative. She likes her work. Her hobbies are singing and shopping. My mother is fond of reading detective stories.

I have got a father. His name is Jack.  He is a doctor. He is clever and hardworking. My father likes playing golf. He goes in for sport to be healthy and strong. He is fond of fishing too.

My brother Nick is small. He is only four. He likes playing toys. Usually we get on well with him, but sometimes he is very naughty.

On Saturdays and Sundays we like to be together. Last Sunday we went to the country. We had a good rest.

Task II: decide whether the following sentences are true or false, correct the false ones.

  1. Polly’s mother is a doctor.
  2. Polly has got a younger brother.
  3. Her brother Nick is a pupil.
  4. Polly is ten.
  5. There are five people in Polly’s family.
  6. Polly`s father is clever and hardworking..
  7. Last Sunday Polly’s family went to the Zoo.
  8. Last Sunday Polly’s family had a good rest.

Task III: answer the following questions.

  1. What does the girl like?
  2. What is Polly’s father fond of?
  3. What did they do last Sunday?

My Mother’s Birthday

Task I: read & comprehend the following story.

My name is Kate. My family is a typical Russian family. There are four of us. I have got a mother. Her name is Ann. She is a teacher. She is very kind. Her hobbies are singing and shopping. My mother is fond of reading detective stories.

My father`s name is Peter.  He is a driver. He is clever and sporty. My father is fond of fishing. My brother Nick is small. He is only four. He likes playing with his toys.

We are a close and friendly family. We like to spend time and holidays together.

Tomorrow it will be my mother’s birthday. My brother and I will go shopping together with our father. We are going to buy our mum a birthday present. It will be a nice scarf. She would like to have a white one. And we shall buy flowers for her, too.

Tomorrow my brother and I will clean the flat. We won’t be lazy. Father will help us. Then we’ll make our kitchen clean and bright. Tomorrow we will lay the table. We would like our mother to be happy.

Task II: decide whether the following sentences are true or false, correct the false ones.

  1. There are five people in Kate’s family.
  2. Kate’s father is helpful.
  3. Tomorrow it will be Kate’s birthday.
  4. Kate will get a present tomorrow.
  5. Kate’s mother will get a red scarf for her birthday.
  6. Tomorrow Kate and her brother will clean the flat.
  7. Kate and her brother won’t be lazy tomorrow.
  8. Tomorrow the family will lay the table.

Task III: answer the following questions.

  1. Whose birthday will the family celebrate tomorrow?
  2. What present will mother get for her birthday?

3. Do you think Kate’s family is friendly? Why?

The man and the monkeys.

    One day a man who made caps went to the market to sell them. It was a long way to go. The man passed  by a long river. When he was in the forest, he decided to rest a little, as the day was very hot and he was very tired.

  The man saw a large tree. He decided to rest under it.

  As the sun was very hot, the man put on one of the caps on his head and put all the other caps on the ground under the tree. The man had lunch, then lay down and soon was asleep. When he woke up, he could not find the caps.

“Where are my caps?” he cried. He could not find them anywhere.  

    Suddenly he looked up. And what did he see? He saw many monkeys in the tree, and each monkey had the man’s cap on its head!

“Give me back my caps!” cried the man. But the monkeys could not understand the man. They laughed, jumped and played with the caps.

The man asked and asked the monkeys to give him back his caps, but the monkeys didn’t understand him. They only laughed.

The man got very much angry with the monkeys. He took off his cap, threw it on the ground and cried: “If you want my caps, you may take this one, too!”

And do you know what the monkeys did? They took off the caps and threw them on the ground!

That’s how the man got back all his caps.

Certainly, he was very glad. He quickly took all his caps and went away.

Task II: decide whether the following sentences are true or false, correct the false ones.

  1. One day a man went to the baker`s to sell caps.
  2. The man passed by a lake.
  3. The day was very hot and the man was tired.
  4. The man saw a large mountain.
  5. When the man woke up he didn`t find the caps.

6. Each monkey had the cap on its head.

7. The monkeys understood him well.

8. The man went away without his caps.

Task III: answer the following questions.

  1. Where did the man put his caps?
  2. What did monkeys do with the caps?
  3. How did the man get his caps back?

The Bear in School

Task I: read & comprehend the following story.

One day a boy found a brown bear-cub in the forest. He was very little and looked like a puppy. The boy carried him home.

Every day the boy went to school. The bear-cub went with him and waited for the boy in the field.

At first the other boys were afraid of the bear-cub, but soon they became great friends. Many of them brought food to school and gave the bear-cub some bread and butter.

The bear-cub lived with the boy for a long time. But one day he went to the forest and did not come back. Everybody was very sorry for the bear-cub.

Many years passed. New schoolboys came to the old school. One very cold winter day the door opened, and a large brown bear walked into the classroom.  The boys were afraid. Some ran to the door, others jumped out of the window.

But the bear did not touch the pupils. He walked up to the fire and warmed himself. He felt quite at home. He was very glad to get into such a warm room. He sat by the fire, and then walked up to the table and ate some bread. Then the bear walked out of the house.

Some young men of the village came with their guns to kill the bear. They soon found him but did not kill him. They saw some marks on his skin and understood that the bear was the old friend of their schooldays. They let him go back into the forest. 

Task II: decide whether the following sentences are true or false, correct the false ones.

  1.  One day a boy found a tiger in the forest.
  2. The boy carried him to the Zoo.
  3. The bear-cub went with the boy to school and waited for him.
  4. At first the other boys were not afraid of the bear-cub.
  5. One day he went to the forest and did not come back.
  6. One warm spring day a large brown bear walked into the classroom.
  7. The bear did not touch the pupils.
  8. The young man found the bear and kill him.

Task III: answer the following questions.

  1. What did the boys do when they saw a big bear?

2. What did the bear do in the room?

3. Did the young man kill the bear? Why?

A Day in the Life of Simon Carrot

Task I: read & comprehend the following story.

    First of all, I must tell you about myself. I am thirteen and I am in the third class at a Grammar school in Manchester

     What a terrible day! I woke up late and didn’t have time to eat my breakfast. I couldn’t find my books or my school cap. At last I found my books in the bathroom; and at last, I found my cap — my dog was playing with it! I was nearly late for school.

     The first lesson on Monday morning is maths. What a terrible way to start the week! Mr Green, the maths teacher, took our homework. He saw that my exercise — book was dirty. He was very angry and gave me a bad mark for it.

    Then he gave us some tasks to do. I sat next to Jane, who was  fat and not very pleasant — but very good at maths. I asked her to tell me the answers, but she didn`t want.

        The next lesson was French. I like French. It’s nice to be able to talk to somebody in another language.

      At last, it was eleven o’clock: time for break. Nell gave me a piece of cake to eat with my milk. She also gave me her Latin homework to copy. I think she likes me and she’s a nice girl.

      After break, we had two lessons of  Latin! They are bad: I hate Latin!

 Mr Williams punished me for talking to Nell.

Task II: decide whether the following sentences are true or false, correct the false ones.

1. Simon is fourteen.

2. He goes to a Grammar school in London.

3. He woke up late and didn’t eat his breakfast.

4. The first lesson on Monday morning is maths.

5. Jane is very good at French.

6. Simon ate a piece of cake with milk.

7. Nell gave him her English homework to copy.

8. Simon hates Latin.

Task III: answer the following questions.

  1. What class is Simon in?
  2. Why was Mr Green angry?
  3. Why does Simon like French?

A Day in the Life of Simon Carrot

Task I: read & comprehend the following story.

      At 12: 30 pm was time for lunch. I was very hungry! I sat down at the table feeling very happy because the Latin lessons were over. And then I saw what was for lunch: meat pie, boiled potatoes and cabbage. I hate vegetables! But I ate a little, because I was so hungry.

      Then I went into the playground with my friends Pete Sharp and John Ford and we played football.

      After lunch we had a history lesson. I don’t usually like history, but I liked this lesson very much. We learned about the Battle of Hastings in 1066. We were on holiday in Hastings last summer. I said I would bring some photographs of our holiday to school the next week.

      At three o’clock it was time for my favourite lesson of the week: games. We played a very exciting game of football but it ended in a draw.

 After school at four o’clock, Pete and I bought some sweets and I went to his house to listen to music.

    Mum was angry because I didn’t arrive home till half past seven. She doesn`t like when I come home late. My supper was cold.

 I did my French homework but I didn’t do my history homework. There was an interesting programme on television.

Task II: decide whether the following sentences are true or false, correct the false ones.

  1. He had pancakes with caviar and cream for lunch.
  2. He hates vegetables.
  3. Simon liked a history lesson very much.
  4. He played football with Pete Sharp and John Ford.

5. At two o’clock was his favourite lesson.

6. They played a very exciting game of cricket.

        7. Simon went to Pete`s house to play computer games.

8. He did his math homework.

       Task III: answer the following questions.

  1. What is Simon`s favourite lesson?
  2. Why was Simon`s mum angry?
  3. Did he do his history homework? Why?

Task II: decide whether the following sentences are true or false, correct the false ones.

         1.    Polly’s mother is a doctor.

         2.    Polly has got a younger brother.

         3.    Her brother Nick is a pupil.

  1.  Polly is ten.
  2. There are five people in Polly’s family.
  3. Polly`s father is clever and hardworking..
  4. Last Sunday Polly’s family went to the Zoo.
  5. Last Sunday Polly’s family had a good rest.

Task III: answer the following questions.

  1.   What does the girl like?
  2.   What is Polly’s father fond of?
  3.   What did they do last Sunday?

Комплекс текстов с заданиями для контроля навыков чтения в 5 классе

  • Polly’s mother is a doctor.

  • Polly has got a younger brother.

  • Her brother Nick is a pupil.

  • Polly is ten.

  • There are five people in Polly’s family.

  • Polly`s father is clever and hardworking..

  • Last Sunday Polly’s family went to the Zoo.

  • Last Sunday Polly’s family had a good rest.

  • 2) Complete the sentences

  • 1. Polly likes _________ and___________

  • 2. There ______ members in her family

  • 3. The name of Polly’s mum is ____

  • 4. Her mother’s hobbies are____ and_____

  • 5. Polly’s father Jack is a ______

  • 6. Her father plays ____

  • 7. Nick is her ______. He is____

  • 3) Answer the questions

  • 1. Who likes learning English and playing puzzles?

  • 2. Who is fond of reading detective stories?

  • 3. Who is fond of fishing?

  • 4. Who likes playing toys?

  • Two friends

  • Once upon a time there lived two mice. One of them lived in a big city. Her name was Minny. Minny’s friend lived in a village. Her name was Maggy. One day Maggy decided to visit Minny. She went to the city by train. She saw many beautiful houses, shops, parks and squares, there were a lot of buses, cars, trams and trolley-buses in the streets. She got to Minny’s house by bus. Maggy was glad to see her friend. “Do you like to live in the city?” Maggy asked Minny. Minny said, “Oh, of course, I like the city. There is a lot of to eat corn and cheese but there’s a big black cat in the Kitchen of every day. the house where I live”. Then Maggy had an idea, “Let’s buy a TV-set for the cat. He likes to watch TV”. Minny liked the idea. They went to the shop and bought a TV-set.
    Every day the cat sat down to watch TV and the mice came to the kitchen to eat corn and cheesе.
    Task 1 Выберите правильное окончание предложения
    1. Once upon a time there lived…
    а) two cats; b) three mice; с) two dogs; d) two mice;
    2. One of them lived…
    a) in a big village; b) in a small city; c) in a big city; d) in a small village.
    3. One day Maggy decided to visit…
    a) her mother; b) her friend; c) her teacher; d) her sister.
    4. She went to the city…
    a) by train; b) by plain; с) by car; d) by ship.
    5. Maggy got to Minny’s house…
    a) by car;
    b) by trolley-bus; c) by tram; d) by bus.
    6. Minny said it was nice to live… 
    a) in the village;  b) in the house;  c) in the flat;  d) in the city. 
    7. There was… 
    a) a little black cat in the house;  b) a big black dog in the house; 

  • c) a big black cat in the house;  d) a big white cat in the house. 
    8. They decided to buy… 
    a) a radio-set;  b) an arm-chair;  c) a TV-set;  d) a sofa. 
    9. They went… 
    a) to the shop;  b) to the hospital;  c) to school;  d) to the library.
    Task 2 Complete the sentences
    1. Minny lived in____
    2. Maggy decided to visit ____
    3. Maggy got to her friend by _____
    4. ____ liked to live in the city
    5. The only problem is a big ____

  • 6. The cat liked to watch ____
    7. Two mice went to ____ and bought TV

  • 8. Every day ____ sat down to watch TV
    9. Every day ____ came to the kitchen to eat food

  • Moscow Zoo

  • 1. Tigers, monkeys, snakes and fish in the centre of the Russian capital! These animals all live in the Moscow Zoo, one of the largest in the world. It is the home for over 7000 different kinds of animals. The zoo also has got many exotic animals and birds. Get a map to make sure you see everything.

  • 2. First, visit the Animal Island. There you can see the Amur Tigers, the white snow leopard, the Himalaya bears, the Asian lions and even an Australian emu. There you can also see colourful fish in large aquariums.Don’t miss the Night World exhibition too. This is a great chance for you to see the night animals.

  • 3. All the young visitors must see the Children’s Zoo. Children can see the heroes of fairy-tales: the three piglets, the wolf and seven young goats and many other animals. There are also cafés and picnic areas. Kids can visit playgrounds. You will not forget the day in the Moscow Zoo!

  • Текст и тестовые задания по аудированию для 5 класса по английскому языку

    Текст для аудирования для 5 класса с тестовыми заданиями

    Two friends


    Once upon a time there lived two mice. One of them lives in a big city. Her name is Minny. Minny’s friend lives in a village. Her name is Maggy. One day Maggy decides to visit Minny. She goes to the city by train. She sees many beautiful houses, shops, parks and squares, there are a lot of buses, cars, trams and trolley-buses in the streets. She goes to Minny’s house by bus. Maggy is glad to see her friend. “Do you like to live in the city?” Maggy asks Minny. Minny says, “Oh, of course, I like the city. There is a lot of corn and cheese to eat but there’s a big black cat in the kitchen every day in the house where I live”. Then Maggy has an idea, “Let’s buy a TV-set for the cat. He likes to watch TV”. Minny likes the idea. They go to the shop and buy a TV-set. Every day the cat sits down to watch TV and the mice go to the kitchen to eat corn and cheesе.

    Listening

    5th form

    Task 1 
    Выберите правильное окончание предложения
    1. Once upon a time there lived…
    а) two cats;
    b) three mice;
    с) two dogs;
    d) two mice;
    2. One of them lives…
    a) in a big village;
    b) in a small city;
    c) in a big city;
    d) in a small village.
    3. One day Maggy decides to visit…
    a) her mother;

    b) her friend;
    c) her teacher;
    d) her sister.
    4. She goes to the city…
    a) by train;
    b) by plain;
    с) by car;
    d) by ship.
    5. Maggy goesto Minny’s house…
    a) by car;
    b) by trolley-bus;
    c) by tram;
    d) by bus.
    6. Minny says it is nice to live… 
    a) in the village; 
    b) in the house; 
    c) in the flat; 
    d) in the city. 
    7. There is… 
    a) a little black cat in the house; 
    b) a big black dog in the house; 
    c) a big black cat in the house; 
    d) a big white cat in the house. 
    8. They decides to buy… 
    a) a radio-set; 
    b) an arm-chair; 
    c) a TV-set; 
    d) a sofa. 
    9
    . They go… 
    a) to the shop; 
    b) to the hospital; 
    c) to school; 
    d) to the library.
    10. Now they can eat

    a) corn and cheese

    b) corn and bread

    c) burgers and sandwiches

    d) milk and cheese

    Task 2
    Ответьте на вопросы
    1. Where do the mice live?
    2. Who decides to visit Minny?
    3. Who else lives in the house?
    4. What do they buy in the shop?
    5. What can the mice do every day?

    Учебник английского за 5 класс: Содержание

    Урок 1. Гласные буквы в открытом, закрытом и слоге III типа. Повторение буквосочетаний в английском языке.

    Урок 2. What are clothes made of? — Из чего сделана одежда? Одежда и материалы на английском языке.

    Урок 3. Either, neither. Isn’t it? Is it? Отрицание в вопросительных предложениях в английском языке.

    Урок 4. И снова отрицание в вопросительных предложениях и описание одежды.

    Урок 5. Let — позволять, introduce — представлять, meet — встречать, glad — радостный. Everyday Sentences — обиходные фразы.

    Урок 6. Именительный и объектный падеж местоимений в английском языке.

    Урок 7. Boris Stogov, Lena’s Brother — Описание Бориса Стогова, брата Лины. Short Conversations. Does he, doesn’t he?

    Урок 8. The Stogovs — Описание Стоговых на английском языке. Mr. White — описание англичанина Мистера Уайта. English Schoolchildren — Описание английских школьников.

    Урок 9. Буквосочетания ild (ind), igh, ir в английском языке. Going to в значении «собираться».

    Урок 10. Разное значение слов too, like, letter в разных предложениях и одно значение слов say, tell, speak, talk, но разное применение.

    Урок 11. Lena Tells Us About Her Family. — Текст о семье Лины Стоговой. И снова going to — собираться.

    Урок 12. Просто предложения на английском языке.

    Урок 13. Как сказать, чтобы кто-то что-то сделал на английском языке. The Stogovs at Home — Стоговы дома.

    Урок 14. И снова применение определенного и неопределенного артиклей в английском языке. In the Morning — Утром.

    Урок 15. What Are You Going to Be? — Диалог о профессиях на английском языке. An English Family — текст про английскую семью.

    Урок 16. Pavel’s Family — Описание семьи Павла на английском языке. William — Текст про английского школьника Уильяма.

    Урок 17. My Birthday — Мой день рождения. The Cat and the Mice — Кот и мыши. День рождения в английском языке.

    Урок 18. Буквосочетания air, are, ear, eer, ere в английском языке.

    Урок 19. Буквосочетание qu в английском языке. Одно значение слов much, many, a lot of. Одинаковое значение слов little и few.

    Урок 20. Разное значение слов ground, light, right, round в разном контексте и одно значение слов other, another. Очередное описание квартиры на английском языке.

    Урок 21. The Stogovs’ Flat — Описание Квартиры Стоговых на английском языке. The Stogovs in Their Living-Room — Описание гостиной комнаты Стоговых.

    Урок 22. My Friend’s House. — Описание дома друга на английском языке. Everyday Sentences. — Повседневные фразы.

    Урок 23. Диалоги на английском языке о доме и о домашнем адресе.

    Урок 24. Mr. White’s House. The Whites’ Living-Room. Описание дома и гостиной мистера Уайта на английском языке.

    Урок 25. Present Participle — причастие настоящего времени и Past Participle — причастие прошедшего времени в английском языке. Простая форма глагола в прошедшем времени — Past Simple. Present Perfect — настоящее завершенное время.

    Урок 26. Неправильные глаголы в английском языке. Неправильные глаголы в Present Perfect.

    Урок 27. Образование отрицательных и вопросительных предложений с глаголами в Present Perfect.

    Урок 28. Значения слов already, yet, turn, walk, come, go, bring, carry и take away в разных предложениях. Возвратные местоимения в английском языке, значение и применение.

    Урок 29. Текст про сборы в школу и завтрак Бориса Стогова на английском языке. Повседневные фразы на английском языке, применимые за столом.

    Урок 30. Dinner. — Текст про обед семьи Стоговых на английском языке. Короткие диалоги за обеденным столом.

    Урок 31. What the Stogovs Do in the Evening — Текст о том, чем занимается семья Стоговых в свободное время. Helping Mum — Текст об уборке квартиры на английском языке.

    Урок 32. Do You Know? — Интересные тексты об обычаях англичан и чае по-английски.

    Урок 33. You May Go to the Cinema — Диалог о разрешении пойти в кино. What Is the Matter, Dad? — Текст на английском языке о купании в ванне.

    Урок 34. Буквосочетания ge, gi(y), ph в английском языке. Happy New Year! — текст про новый год на английском языке.

    Урок 35. Winter. — Текст о зиме на английском. Употребление слов time, end, ski, skate.

    Урок 36. Our School. — Текст про школу на английском языке. Образование прошедшего времени правильных и неправильных глаголов.

    Урок 37. School Subjects — Школьные предметы на английском языке. Lena Describes Her Classroom — Текст про классную комнату на английском.

    Урок 38. Образование простого прошедшего времени (Past Indefinite) в английском языке. Как образуются отрицательные и вопросительные предложения с глаголами в Past Indefinite в английском.

    Урок 39. Еще несколько неправильных глаголов, три их формы. Winter Holidays — Текст о зимних каникулах на английском языке.

    Урок 40. At the English Lesson. — Глаголы в Past Indefinite в тексте про урок английского языка. Повторение причастия настоящего времени Present Participle.

    Урок 41. Henry White Tells Us About His School — Текст про английскую школу со слов Генри Уайта. Диалоги на английском о школе.

    Урок 42. Our Class — Описание класса и учеников на английском языке. A Village School — Текст про сельскую школу на английском.

    Урок 43. Употребление глагола to be при образовании Past Idefinite. Was и were, в чем разница? Asking the Way — Как спросить маршрут на английском языке?

    Урок 44. Употребление глагола to be при образовании отрицательных предложений в Past Indefinite и употребление глагола to be при образовании вопросительных предложений в Past Indefinite. Сокращенные формы wasn’t и weren’t.

    Урок 45. On Sunday — Текст на английском языке про выходной день. Повседневные фразы и диалоги о том, как спросить дорогу на английском.

    Урок 46. Значение слов ago, way, on, country, get в разном контексте. Our Country — Текст про страну и столицу на английском языке. Greentown — Текст про английский город.

    Урок 47. March, 8 — Текст про 8 марта на английском языке. A Physical Training Lesson — Текст про урок физкультуры.

    Урок 48. In Town — Текст про город на английском языке. In the Village — Описание села на английском.

    Урок 49. On the Tram — Диалог в трамвае. About Traffic in England — Текст об уличном движении в Англии.

    Урок 50. Lena’s Birthday — Текст про день рождения на английском языке. Spring — Текст про весну.

    Урок 51. Образование простого будущего времени Future Indefinite в английском языке. Вспомогательные глаголы shall или will, применение. On Sunday — Текст про завтрашний выходной день на английском.

    Урок 52. Образование отрицательных предложений в Future Indefinite. Применение сокращенных форм вспомогательных глаголов shall, will и частицы not.

    Урок 53. Образование вопросительных предложений в Future Indefinite.

    Урок 54. At the Summer Gamp — Текст о летнем лагере на английском языке. Conversation Between Lena and Valya — Обсуждение Лины и Вали лагерей, в которые они поедут.

    Урок 55. Great, big, large, take part, take place, before — значение в разном контексте. May Day — Текст на английском о Первом Мая. Conversation on May Day — Диалог о Первом Мая.

    Урок 56. Summer — текст про летний лагерь на английском. Reddy — Рассказ про лисенка в летнем лагере.

    Урок 57. Betty Bunter — Текст про английскую школьницу Бетти Бантер.

    Урок 58. Lenin’s Birthday — Текст про день рождения Ленина на английском языке. They Joined the Young Pioneers — Текст про вступление в пионеры. Lenin — Небольшой стишок про Ленина.

    уроков английского языка для 5 класса, бесплатные ресурсы для изучения английского языка

    Уроки английского для 5 класса

    учеников 5-х классов, которые в большинстве своем находятся в возрасте 10 или 11 лет, находятся на пороге подросткового возраста, и их называют «подростками». Этот возраст — переходный период между невинной зависимостью юного детства и мятежной независимостью старого детства! В академических и, в частности, языковом обучении разницу можно четко увидеть в подходе детей к урокам языка и самостоятельной работе.

    Чтение на этом этапе происходит в бешеном темпе у тех детей, которые имеют хорошие навыки чтения. Те дети, у которых нет привычки читать, часто полностью бросают книги и увлекаются компьютерными играми или телевизором. Учителям непросто привить некоторую тягу к чтению у не очень хороших читателей.

    Понимание прочитанного на этом этапе становится более сложным и изощренным. Студентам часто задают более сложные логические вопросы, а иногда и вопросы, на которые нужно ответить их собственными словами.

    Писательские способности у детей-подростков сильно различаются. Это в основном из-за различий во взглядах между отдельными учениками. Те дети, которые терпеливы, имеют хорошие привычки в учебе и обычно хорошо относятся к учебе, хорошо пишут. Те дети, которые очень активны, часто играют в компьютерные игры и смотрят телевизор, и чьи родители не уделяют детям времени, как правило, не очень хорошие писатели. Перед учителем стоит задача разработать письменные задания, которые были бы интересны подросткам.

    Мы обеспечиваем чтение для обогащения, понимание прочитанного, письменную и словарную деятельность и практику для учащихся 5-х классов. Щелкните по ссылкам ниже, чтобы перейти на соответствующую страницу.

    5 класс Чтение для обогащения » Понимание прочитанного на английском языке » Письмо на английском языке для 5 класса » Грамматика английского языка для 5 класса » Разговорные и слушательные занятия по английскому языку в 5 классе » Словарь английского языка для 5-го класса »

    Видеоуроки английского для детей 5-го класса

    Языковое искусство — 5 класс

    Уроки языка для 5 класса состоят из двух очень интересных разделов.Первый раздел называется «Новости», а второй — «Добро пожаловать в пустыню». Комната новостей занимается редактированием письменных материалов. Да!!! Ваш ребенок действительно может редактировать !!! Разве это не прекрасно? И чтобы добавить веселья, урок представлен в виде комнаты новостей, где редакторы просят детей отредактировать свои новости, от «Люди» до «Заголовки», «Еда и развлечения» и «Новости спорта». Это прививает ребенку чувство ответственности, так как ребенок должен редактировать материал для редакторов, которые обратились за помощью к ребенку, чтобы выполнить задание.И задача должна быть выполнена к утреннему выпуску. Это помогает ребенку оценить свою способность находить ошибки в приведенном тексте и исправлять их. Конечно, содержание каждой новости написано простым языком и абсолютно восхитительно. Это подходит для детей 5-6 классов. Это помогает ребенку развивать внимание к деталям. Ошибки, содержащиеся в тексте, касаются пунктуации и грамматики, иногда даже слов. Ребенку дается два шанса сделать описание без ошибок.Если ребенок не может обнаружить все ошибки, ответы даются, чтобы ребенок узнал, где он / она ошиблись. Это очень увлекательный способ выучить основы письма на английском языке без грамматических и пунктуационных ошибок.

    Второй урок «Добро пожаловать в пустыню» — это прекрасное место в пустыне, где эксперт-археолог Альфред пытается построить пирамиды. В этом он ищет помощи у ребенка в процессе изучения местоимений. Каждый раз, когда ребенок дает правильный ответ, к новой пирамиде, которую он строит, добавляется один блок.Этот раздел учит ребенка различать неопределенные местоимения единственного числа и неопределенные местоимения множественного числа. Это также помогает ребенку выучить предметно-глагольное соглашение. Затем урок продолжается, чтобы познакомить ребенка с совершенным временем. Оно начинается с прошедшего совершенного времени, переходит к настоящему совершенному времени, а затем, наконец, к будущему совершенному времени. Я уверен, вы согласитесь, что научить ребенка использовать правильную форму времени, особенно форму Perfect Tense, — непростая задача. Но с этим уроком все будет проще простого.

    Перейти к видеоурокам языкового искусства

    Была ли эта статья полезной? Что нам делать, чтобы улучшить ваш опыт? Поделитесь своими ценными отзывами и предложениями!
    Помогите нам лучше обслуживать вас. Пожертвовать сейчас!

    5 класс Английский язык | Информационные тексты и доказательства

    Рассказ — Учителя

    Карьера преподавателя — это занятие, которое имеет как недостатки, так и преимущества.Некоторые недостатки, такие как небольшие деньги и ранние часы, очевидны, но есть и недостатки, о которых обычный человек не подозревает. То же можно сказать и о преимуществах.

    Помимо финансовых проблем, связанных с зарплатой учителя, еще одним недостатком является время, затрачиваемое на планирование уроков и оценку работ. Эти задачи обычно выполняются в неурочное время, поскольку учитель проводит день за обучением учеников. Еще один недостаток — это деньги, которые учитель должен тратить на свой класс или студентов.Из-за сокращения бюджета во многих школьных системах учитель вынужден тратить деньги из своего собственного кармана. Наконец, учителя должны привыкнуть к все большему и большему размеру классов. Опять же, сокращение бюджета также приводит к невозможности выплатить зарплату другому учителю. Итак, дополнительных студентов переводят в другой класс.

    Хотя у учителя есть свои недостатки, есть и преимущества. Кажется, что лето — лучшее преимущество, но есть и другие.У большинства учителей есть выходные, а их дети получают выходные. Так что это хорошая работа, если у них есть собственные дети того же уровня. Еще одно преимущество состоит в том, что учитель может преподавать предмет, который им дорог. Кроме того, учителя тратят свое время на что-то позитивное.

    1.

    Какую пользу другим членам семьи может принести то, что их мама или папа будут учителями?

    Их могут обучать родители

    У них будут такие же выходные

    Родители могут отвезти их в школу

    .

    Их родители могут поговорить с другими учителями, чтобы поставить ребенку хорошие отметки

    .

    2.

    Какие доказательства из рассказа помогут вам ответить на вопрос 1?

    Таким образом, дополнительных студентов переводят в другой класс

    .

    У учителя есть и недостатки, но есть и преимущества.

    Кажется, что лето — лучшее преимущество, но есть и другие

    Большинство учителей получают выходные дни, когда их дети заканчивают

    3.

    Во втором абзаце какой авторский тон?

    Понятно

    Плаксивый

    Прямой

    Нейтральный

    4.

    Какие доказательства из рассказа помогут вам ответить на вопрос 3?

    Много лет автор обращался с непослушными учениками, о чем свидетельствует его или ее тон

    Биография автора и опыт работы в школьной системе показывают его или ее тон

    Количество недостатков и то, как автор выражает свой тон

    Поскольку очевидно, что автору не нравится его или ее работа, тон показывает, что он или она пытается найти другую работу

    5.

    Какой уровень знаний автор дает читателю о недостатках и преимуществах работы учителем?

    Нет знаний

    Очень мало

    Около

    Эксперт

    6.

    Какие доказательства из рассказа помогут вам ответить на вопрос 5?

    Некоторые из недостатков, такие как небольшие деньги и ранние часы, очевидны, но есть и недостатки, о которых средний человек не знает

    .

    Помимо финансовых проблем, связанных с зарплатой учителя, еще одним недостатком является время, затрачиваемое на планирование уроков и выставление оценок

    .

    Педагогическая карьера — это занятие, имеющее как недостатки, так и достоинства

    У учителя есть и недостатки, но есть и преимущества.

    7.

    Кого или что автор, кажется, винит в недостатках работы учителем?

    Родители

    Студенты

    Сокращение бюджета

    Класс

    8.

    Какие доказательства из рассказа помогут вам ответить на вопрос 7?

    Из-за сокращения бюджета во многих школьных системах учитель вынужден тратить деньги из своего кармана

    Опять же, сокращение бюджета также приводит к невозможности платить зарплату за наем другого учителя

    Эти задачи обычно выполняются вне школьных часов, так как день учителя тратится на обучение учеников

    Итак, дополнительных студентов переводят в другой класс

    .

    Добавить комментарий

    Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *