Рабочая тетрадь комарова – ГДЗ Английский язык за 2 класс Комарова Ю.А., Ларионова И.В. рабочая тетрадь Brilliant

Английский язык 5 класс Рабочая тетрадь Комарова Ларионова

Activity book (активити бук), Workbook (воркбук) — Английский язык 5 класс Рабочая тетрадь Комарова Ларионова — 2014-2015-2016-2017 год:

Читать онлайн (cкачать в формате PDF) — Щелкни!
<Вернуться> | <Пояснение: Как скачать?> Пояснение: Для скачивания книги (с Гугл Диска), нажми сверху справа — СТРЕЛКА В ПРЯМОУГОЛЬНИКЕ . Затем в новом окне сверху справа — СТРЕЛКА ВНИЗ . Для чтения — просто листай колесиком страницы вверх и вниз.

Текст из книги:

ИННОВАЦИОННАЯ ШКОЛА Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, К. Стэннетт, Б. Маккей, Ш. Пелтерет к учебнику Ю.А. Комаровой, И.В. Ларионовой, К. Гренджер «Английский язык» 1 Му Family Vocabulary Read the information. Write the names on Stick’s famiiy tree. Щ grandfather is Larry and my grandmother is Betsy. Topsy is my sister and Mutley is my brother. Jaylo is my cousin. My father is Bobo and my mother is Dinky. My aunts are Willow and Lily. And Rover is my uncle. H ME! 8……………. 9 ……… Grammar Compiete the diaiogue about Sticks’ famiiy. Fiddie ^..WhQ’s…..Bobo? Sticks He’s my ^…fatHer… Fiddie …………Willow and Lily? Sticks They’re my …………. Fiddie ®………..Larry? 10 Sticks He’s my ®…………. Fiddie ……………Topsy? Sticks She’s my ®………… Fiddie ®…………..Rover? Sticks He’s my ………….. f Reading and grammar a) Read and match. ШЖОЪЬп’з sister Paul Is Sam’s uncle. Freda Is Oscar’s aunt^‘ Philip is Sadie’s brother. Ella Is Tracey’s grandmother. Beth Is Anne’s mother. a Ella b Paul c Beth d Freda e Mary 6 Tracey f Philip b) Now rewrite the sentences from exercise 3 a). Use his, her or their 1 Mary is John’s sister. Moryjshis.slster;……………… 2 Freda is Oscar’s aunt. 3 Ella is Tracey’s grandmother. 4 Paul is Sam and Nick’s uncle. 5 Philip is Sadie’s brother. 6 Beth is Anne’s mother. Vocabulary and grammar Look and write. 1 She’s fifty-one. / No, she.ls^….. She’s fifty-two. 2 He’s thirty-five. Y€s,..he]s,…….. 3 He’s ninety-seven. 4 They’re thirty-two. 5 It’s a hundred and six. 6 He’s eighty-six. Grammar Read and circle the correct words. ^ Jade Sarah Jade Sarah Jade Sarah Jade Sarah Jade Sarah Who’s Sally? She’s ^(my)/ your aunt. How old ^ is / are she? , She ®’s / are forty-two./ OK. And who are Jodie and Tim? ^ It’s / They’re my cousins. They’re twins. ® Who’s / Who are Boris? That’s their ® sister / father. He’s my ^ uncle / brother. How old is he? He’s / Is he thirty-eight.’^ C 2 Му Desk Is a Mess ci^ Vocabulary and reading Read and draw. Where is Fiddle? 1 He’s on the chair. 2 He’s under the chair. 3 He’s in the bag. ^ Grammar a) Look at the picture. Write correct answers. 1 The sweets are under the chair, (pencil case) 4 The books are next to the posters, (ch; No. they qren’t They c?re In the pencil case…. ………………………………….. 2 The magazine is on the bed. (desk) 5 The bag is on the desk, (chair) ………………………………………………………. 3 The apples are under the desk, (pencil case) 6 The posters are on the desk, (bag) b) Find these things in the picture above. Complete the sentences. 1 The pencil case is next .to ………. 4 The camera……… 2 The rubber…. 3 The sandwiches 5 The chair Grammar a) Complete the dialogue. Use the words in the box. in dear a-mess ^-teg^ljhev’re3 My (t^ homework where’s ——;ттжг,тиг1,г^>>жгтгптгпшгш1тмиг«ш^.11ггггп^^ Mum Katie! Your room is ^ a me; els I ^………..are your socks? Katie Urn. ^……….under my bag. Mum And …………..your bag? Katie Oh. It’s next ®………my chair. Mum And your magazines. Where are 6 9 Katie They’re ………… my cupboard. Mum That’s good. And your 8 ? Katie ®………..homework? Mum Yes, Katie. Where’s your homework? Katie Oh ……………. My homework’s on my desk Ma\ school! b) Look at the picture. Answer these questions about Katie’s things. 1 Where is her bag? It’s next to her chair. -i i 2 Where are her socks? 3 Where is her homework? 4 Where are her magazines? Grammar and reading Match the questions with the answers. 1 Where are the sandwiches?’ 2 Where’s the book? 3 Who’s John? 4 Who are Emily and Kevin? 5 How old is Robert? 6 Is Steven your uncle? a No, he isn’t. He’s my grandfather, b He’s twenty-eight, c They’re on the table, d He’s my brother, e They’re my cousins, f It’s under the desk. (Z 3 Му Dream Town ^ Vocabulary Unscramble the words for these places. t e s c a I castle g b i r e d tmrksuepare 1^ I*»* s u h о e r r e VI minswmgi loop c a b e h 8 yailwar tastnio r a p к m e n a с I u b s n t о s i t a ® -■’1 Reading Read about Skyville. Then complete the f In Sky\«He there is a fantastic beach and «an castle. There are two big cinemas, but there ar any supermark^. There’s a lovely p^ an-river, and there are four hotels in Skyville.. Th isn’t a bus station and there aren’t any swimrr pools. There are twelve ^shops in Skyville \ there’s a big railway Grammar Look at the information about Roktc Compiete the text beiow with then there are or there isn’t, there aren’t Roktown is a great town. I .There are.two parks and ………..a cinema. ^…… a supermarket and ………..four shop but ……….a railway station. ®……….a swimming pool and a bus station. ^……..a beach, but ®………. a river. ®……..any castles, but ……… two hotels. Grammar Match the sentence halves. 1 There aren’t a a bus station? 2 There are A b a beach. 3 There isn’t c six parks. 4 Are there lot of shops. 5 Is there V® any supermarke 6 There are a any hotels. Grammar Complete the questions and answers. 1 1 Is there a beach? Yes, 2 Are there any supermarkets? No, 3 any rivers? Yes, 4 a railway station? No, 5 a bus station? Yes, 6 any parks? Yes, 7 any cinemas? No, 8 a castle? Yes, Reading and grammar Read Jenna’s email about her town. Circle the correct words. Hi Amy My town is great! There is ^(a)/ an big river and there is a beautiful old ^bridge / bridges over it. There ^are / is two sports centres. There isn’t ^a / any railway station, but there’s a big bus ®park / station. There are a lot ®of / for cafes and restaurants and there are ^two / any big supermarkets. What about your town? Are there ®a / any museums? ®Are / is there a stadium? Writing Write a reply to Jenna. Use the information below for your town. ;Jenna r … … -«i)… r_ ” 1 Amy —A -fas-rts., — Subject; •: RE: My town …Hijeiina…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… CE \ Skills I 4 The Place Where I Live Cross-cultural ^ Vocabulary Match the words to the pictures. country island mountains town village 1 momtams ^ Reading Look at the posters and write the correct place in the sentences below. In Hillsville there are beautiful mountains. There aren’t any supermarkets and there aren’t^ any cinemas, but there are two rivers and there s an old castle. There is a small bus station and there are a lot of houses in Hillsville. ________ 1 There aren’t any supermarkets in Hillsyllle.ors^^ …….. 2 There are two rivers in Grammar David lives in Hillsville. Complete the dialogue. Use the words from the box. fio) On Sammis island there are four houses and there is one shop. There aren’t any cafds or supermarkets. There isn’t a swimming pool but there are five beautiful beaches! is in the mountains, is an island. M Writing Imagine you live on Sammis Island. Write the answers to Ted’s questions. Г’™»™»™»™*” rivers any mountains are There My 1 Ted Ted Where do you live? You David ^ Л/ly home is in the ^ Ted What’s good about the place where you live? Ted David The mountains ^ very beautiful and there are two 4 You Ted What’s bad about the place where you live? Ted David ® aren’t any supermarkets and there aren’t ® cinemas. You live? live? Unit 1 Progress check Study tips Reading Remember there are a lot of different texts. Look in this unit and find: • an email page 9….. • a poster • a list • a form Check you can do these things: 1 I can use personal pronouns and possessive adjectives. □ Match the words. 2 I know words for family relationships and places in a town. Write five or more words for each heading: 1 I—^ a your 2 you X b their 3 he ‘ our 4 she ^d my 5 we e her 6 they f his family relationships: brother, places in a town: parL.. …. possessive adjectives: my. 3 I can describe where things are. Where is the ball? 1 in the box the box Щ/L the box the box I can write numbers from 21 to 101. Write the answers to these sums. 1 two X three + twenty-one = tvyenty-s^ri.. thirty-two — one =………………… one + four X twelve = …………….. eighteen — nine x two = ………….. forty-eight ч- twelve — six =………. I can say what things are in a place. Use /s, are, aren’t or isn’t to complete these sentences. Q 1 There are….three parks in my town. 2 There…….any rivers in my town. 3 There………a railway station in my town. 4 There………a beach in my town. 5 …..there any supermarkets in your town? Yes, there………. 6 …….there a castle in your town? No, there……….. a 7 А Realy Busy Day Vocabulary Look at the clues. Complete the crossword with words for school subjects and clubs. Down Across Ш Й a ® A ffl J. Reading Read and complete Doug’s timetable. Reading Read about Jade. Write a timetable for her. 9.30 Art 10.15 11.00 BREAK 11.20 12.00 LUNCH 1.00 1.30 2.15 4.00 9.20 Maths BREAK 12.10 LUNCH I’ve got Art and Geography in the morning. I’ve got Art at half past nine and then Geography at quarter past ten. After Geography, I’ve got a break and then I’ve got Maths at twenty past eleven. Lunch Is at twelve o’clock. I’ve got chess club after lunch, at one o’clock and then I’ve got Science at half past one and basketball at quarter past two. After school, I’ve got a basketball meeting at four o’clock. I’ve got Maths in the morning at twenty past nine. After Maths, I’ve got PE at five past ten. Then I’ve got a break at quarter to eleven. At quarter past eleven, I’ve got Geography. Lunch Is at ten past twelve. After lunch I’ve got netball club at ten to one and then at twenty-five past one I’ve got Art. At ten past two I’ve got Science. After school. I’ve got chess club at twenty to four. fl2) Vocabulary Match to make school subjects. 1 a lish 2 Eng b Education 3 His \ c graphy 4 Mus \ d Technology 5 Physical ench 6 Information f tory 7 Geo g ic Vocabulary Write the time below the clocks. 1 ..It’s quarter 1?^ Grammar Look at the timetable. Complete the questions and answers. 1 What time / Maths / Monday? ..What.time’s M It’s at ten past nine,……… 2 What time / French / Tuesday? 3 What time / Science / Wednesday? 4 What time / English / Monday? 5 What time / IT / Tuesday? 6 What time / Geography / Wednesday? (7^ 8 Му Big School Bag Grammar Complete with a, an or some. pen orange 5 books 8 glue stick money 6 apple 9 desk door 7 sandwiches 10 hairbrush Vocabulary What is it? Look and write. 1 .■ill. a hairbrush a t. b ap some к some t some m some s If Grammar a) Look at the bag. Look and answer the questions with Yes, I have, or No, I haven’t. 1 Have you got a mobile phone? Yes^..i.haye,………………… 2 Have you got any rubbish? 3 Have you got any apples? 4 Have you got any keys? 5 Have you got a notebook? b) Look at the bag again. Write questions and answers. 1 (hairbrush) Hayeyou got a hairbrush? Yes^..i..haye, _ ………… 2 (oranges) 3 (chocolate bar) 4 (sweets) 5 (sandwich) @ Grammar Look, read and circle the correct words. Fiddle Sticks i) Reading Read the text. Tick (✓) the things Sally and Beth have got. Cross (X) the things they haven’t got. |t’s Sally and Beth’s holiday. They’ve got lots of things in their bag^They’ve got some ] keys and a hairbrush. They’ve got five books and some sweets. They haven’t got any sandwich^, but they have,got some apples. They’ve got fome tissues^^nd they’ve got a nfibbile phone! They haven’t got any»cho6olate bars £ I a drinl^They’ve got a purse and they’ye got some money! Fiddle OK, Sticks. What have we got? Sticks Look! We’ve got »(jhr^/ two sandwiches and we’ve got / any mobile phone! Great. Have we got ^some / any sweets? No, we ’^haven’t / have. But we have got ®some / a chocolate bars. Yes, we’ve got four chocolate ®bars / bar. Fiddle And you’ve got ^some / a purse! Sticks Yes, I’ve got a purse, but I ^haven’t / not got ®a / any money! 1 chocolate bars g] 2 drink □ 3 purse □ ^ Reading and writing Look at the list and complete the text about Freya. 4 keys □ 7 apples □ 5 tissues □ 8 books □ 6 mobile phone □ 9 sweets □ — 10 money □ 11 sandwiches □ 12 hairbrush □ 3 pen / (no) 5 4 key / (some) 6 purse / (one) pencil / (no) 7 pencil case / (one) 8 apple / (one) Freya’s got»…..uJbQQk…..and ^…………………., but she hasn’t got ………………….. She’s got ^…………………and ®………….. She hasn’t got ®…………………, but she’s got …………………. She’s got ® 9 MyLunchbox Vocabulary Find eleven food words in the word search. w h i s у a c w У 0 u 0 c h 0 c 0 1 a t e b a r 1 i Ш. h a m r g f к a c e P a i; e s c h e e s e i P n i c n a t u a b r h n 1 к h 1 c r i s P s t e e r a 0 t m m i r i n e n 0 d 0 b i s c u i t a Grainmar Look and write. What have the children got for lunch? 1 Sam Jhas.got.three …………….. 2 Rosy……………………………….. 3 Tom 4 Melissa Writing Draw your lunch on the plate. Then write about it. Fprlunch,.l.h @ Reading Read and match. ^ Fiddle has got three bananas,-a ham sandwich and some crisps. He hasn’t got any сакеГ^ I Sticks has got two bananas, a cheese sandwich and some^akeV He hasn’t got any apples. Lola has got four apples, a ham sandwich and some cake. She hasn’t got any crisps., ‘. Suzy has got four applesTa cheeselsandwich and sbme’crisps.’Sh’e hasn’t got any bananas.’ тх1.. . ….. ____________ .v;л!й^йй^iЙl^!^Й^!4гe.• •• • .лее..- Алл….. …. . s… кюииилг.и^^^ии ;; i. -vi;■■ v Grammar and writing Read and complete the dialogue. Use the words from the box. I has got hasn’t Have Has haven’t hasn’t ’ve ’s got Sticks ^ Has……….Lola got any apples? Fiddle Yes, she 2……….. She ^……… got four apples, a ham sandwich and some cake. Sticks ^……………you got any cake. Fiddle? got Fiddle No, I ^……….. |’ 6…… some crisps, but I haven’t ^…….. any cake. Sticks Has Suzy ®……………a banana? Fiddle No, she 9,………… She’s got two apples, but she ^0…………got any bananas. Writing Write questions and answers. Use the prompts. 1 you / sandwiches? ✓ н.ауе.уоы got any sa Yes,..i.figye,…………… 2 John / apple? X HasjoM..g.Pt..on gp ……… .No, hehgsnt,…………….. 3 we / cake? X 5 Jane and Emma / biscuits? X 6 Jim / yoghurt? ✓ 7 we / oranges? ✓ 4 you / crisps? ✓ 8 Ben and Toby / chocolate bars? X 10 Му School Skills Cross-cultural ^ Reading Read about Paolo. Match headings a-e to paragraphs 1-5. a Favourite things b The students c Our teachers d Me e School subjects 1 Me Hi! I’m Paolo. I’m eleven years old and I’m from Brazil. My school’s called the St Nicholas School of Porto Alegre. We’ve got three teachers in our class

uchebnik-skachatj-besplatno.com

ГДЗ по английскому языку для 2 класса рабочая тетрадь Brilliant Комарова Ю.А. Brilliant

ГДЗ от Путина Найти
    • 1 класс
      • Математика
      • Английский язык
      • Русский язык
      • Немецкий язык
      • Информатика
      • Природоведение
      • Основы здоровья
      • Музыка
      • Литература
      • Окружающий мир
      • Человек и мир
    • 2 класс
      • Математика
      • Английский язык
      • Русский язык
      • Немецкий язык
      • Белорусский язык
      • Украинский язык
      • Информатика
      • Природоведение
      • Основы здоровья
      • Музыка
      • Литература
      • Окружающий мир
      • Человек и мир
      • Технология

gdzputina.ru

ГДЗ по английскому языку 7 класс Комарова Ларионова рабочая тетрадь


ГДЗ готовые домашние задания рабочей тетради workbook по английскому языку 7 класс Комарова, Ларионова, Билсборо, Билсборо ФГОС от Путина. Решебник (ответы на вопросы и задания) учебников и рабочих тетрадей необходим для проверки правильности домашних заданий без скачивания онлайн

Выберите номер задания Рабочей тетради

STARTER UNIT

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

UNIT 1

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

UNIT 2

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

UNIT 3

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

UNIT 4

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

UNIT 5

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice



UNIT 6

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

UNIT 7

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

UNIT 8

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

UNIT 9

Vocabulary 1
Grammar 1
Vocabulary 2
Grammar 2
Grammar 1 and 2
Reading
Writing dossier
Dialogue builder
Revision
Extra practice

Extra contents

Grammar exercises 1
Vocabulary plus 1
Grammar exercises 2
Vocabulary plus 2
Grammar exercises 3
Vocabulary plus 3
Grammar exercises 4
Vocabulary plus 4
Grammar exercises 5
Vocabulary plus 5
Grammar exercises 6
Vocabulary plus 6
Grammar exercises 7
Vocabulary plus 7
Grammar exercises 8
Vocabulary plus 8
Grammar exercises 9
Vocabulary plus 9

gdz-putina.info

ГДЗ за 2 класс по Английскому языку Комарова Ю.А., Ларионова И.В. рабочая тетрадь Brilliant

gdz.im Найти

Навигация по гдз

1 класс Русский язык Математика Английский язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Человек и мир 2 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Технология Человек и мир Белорусский язык 3 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Человек и мир Белорусский язык Испанский язык 4 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Человек и мир Белорусский язык Испанский язык 5 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык История География Биология Обществознание Физика Литература Информатика Музыка Технология ОБЖ Природоведение Естествознание Человек и мир Белорусский язык

gdz.im

ГДЗ за 8 класс по Английскому языку Комарова Ю.А., Ларионова И.В. рабочая тетрадь

gdz.im Найти

Навигация по гдз

1 класс Русский язык Математика Английский язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Человек и мир 2 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Технология Человек и мир Белорусский язык 3 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Человек и мир Белорусский язык Испанский язык 4 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык Окружающий мир Литература Информатика Музыка Человек и мир Белорусский язык Испанский язык 5 класс Русский язык Математика Английский язык Немецкий язык История География Биология Обществознание Физика Литература Информатика Музыка Технология ОБЖ Природоведение Естествознание Человек и мир Белорусский язык

gdz.im

ГДЗ по английскому языку 4 класс Комарова рабочая тетрадь


Английский язык 4 класс Brilliant завершает программу изучения для учеников начальных классов. Рабочая тетрадь И. В. Ларионова, Ю. А. Комарова, Ж. Перретт содержат разнообразные задания, соответствующие темам учебника, которые помогут проверить усвоение знаний полученных в школе.

Тетрадь составлена издательством “Русское слово” серия: Начальная инновационная школа состоит из 1 части, в которой находится 11 разделов, 88 стр. соответствует ФГОС.

В завершении учебной программы для начальных классов, ученик 4 класс уже умеет составлять простые диалоги, может рассказать о себе, описывать предметы и явления. Воспринимать на слух аудио приложение, голос учительницы и понимать суть. Читать и находить в тексте необходимые слова. Писать небольшие рассказы на заданные темы. А также знает основные артикли, глаголы и времена группы Present (настоящее время).

Готовое домашние задание рабочей тетради содержит ответы на все задания и при необходимости позволит вам сверить ДЗ, открыв необходимую страницу.


Стр.4 Стр.5 Стр.6 Стр.7 Стр.8 Стр.9 Стр.10 Стр.11 Стр.12 Стр.13 Стр.14 Стр.15 Стр.16 Стр.17 Стр.18 Стр.19 Стр.20 Стр.21 Стр.22 Стр.23 Стр.24 Стр.25 Стр.26 Стр.27 Стр.28 Стр.29 Стр.30 Стр.31 Стр.32 Стр.33 Стр.34 Стр.35 Стр.36 Стр.37 Стр.38 Стр.39 Стр.40 Стр.41 Стр.42 Стр.43 Стр.44 Стр.45 Стр.46 Стр.47 Стр.48 Стр.49 Стр.50 Стр.51 Стр.52 Стр.53 Стр.54 Стр.55 Стр.56 Стр.57 Стр.58 Стр.59 Стр.60 Стр.61 Стр.62 Стр.63 Стр.64 Стр.65 Стр.66 Стр.67 Стр.68 Стр.69 Стр.70 Стр.71 Стр.72 Стр.73

Flags
Shopping
The Weather
My Holiday
When I Was Small

yagdz.com

ГДЗ Английский язык 7 класс Рабочая тетрадь Решебник Комарова, Ларионова, Гренджер, Макбет

Английский в школе

Человек не может полноценно существовать без социализации. Ежедневная потребность в общении – вполне естественное состояние. С помощью речи он не только обменивается какой-либо информацией. Благодаря собеседнику он ощущает эмоции, видит отклик со стороны партнера, формируя таким образом рациональное восприятие окружающих явлений.

Отодвинуть границы, значительно расширить кругозор помогает изучение иностранной речи. Английский язык, к примеру, давно получил статус международного. А потому его освоение дает свободу действий, передвижения. Находясь в любой точке земного шара, путешественник может быть уверенным, что ему всегда найдется англоговорящий собеседник.

В школьной программе выделено много времени на изучение предмета. Уже в 7 классе у детей сформированы навыки во всех видах речевой деятельности:

  • говорение. Дети умеют вести диалог, поддерживать беседу, выражать свое мнение, эмоции, согласие или несогласие с ситуацией. Могут рассказать о себе, описать события, действия, обстановку;
  • аудирование. Семиклассники хорошо воспринимают несложные тексты на слух. Способны определить главную мысль, выборочно или полностью понимают короткие рассказы;
  • чтение. Определяют тему, находят важную информацию, пересказывают основные тезисы, при необходимости обращаются к словарю;
  • письмо. Школьники умеют грамотно писать короткие рассказы о себе или друзьях, письма, анкеты, поздравления и пожелания.

Преподаватели организуют классную работу таким образом, чтобы заинтересовать и побудить учащихся к освоению дисциплины. В них воспитываются чувства любви, уважения, толерантности к другой национальности. Преодолевая языковой барьер, они приобщаются к чужой культуре, достигают взаимопонимания с представителями других сообществ, осознают свое место в поликультурном и полиэтническом мире.

Учебно-методические комплекты

Эффективность в обучении достигается за счет использования качественных учебных изданий по дисциплине. Многие педагоги пользуются пособиями, разработанными группой опытных авторов-методистов: Ю.А. Комаровой, И.В. Ларионовой, К. Гренджер и К. Макбет. Совместно с издательством «Русское слово» они выпустили УМК для общеобразовательных учреждений.

Входящие в комплект учебник и рабочая тетрадь позволяют учителю организовать эффективную педагогическую систему. Материал сформирован и подобран согласно возрастным особенностям 7-классников. Ввиду разной успеваемости учеников, упражнения могут быть выбраны индивидуально, так как они достаточно вариативны. Объем материала, рассчитанный на один час занятий, значительно больше требуемого. Поэтому педагог выстраивает рабочий процесс с ориентацией на уровень подготовки всего класса.

Учебной программой предусмотрено самостоятельное выполнение заданий в домашних условиях. В таких случаях удобно пользоваться еще одним пособием — ГДЗ по Английскому языку за 7 класс Комарова, Ларионова, Гренджер, Макбет. В нем даны ответы к упражнениям основных изданий.

Ученик может опираться на сведения из решебника, не опасаясь за свои оценки. Задания разобраны настолько понятно и подробно, что любой 7-классник без труда в них разберется. Изучать иностранный язык достаточно тяжело, поэтому нет ничего предосудительного в применении ГДЗ.

Познавательная деятельность воспитывает в детях любознательность, целеустремленность, активность и отзывчивость. Многие учащиеся искренне заинтересованы в освоении предмета. Помогают в этом нелегком деле как личные качества – усидчивость, самодисциплина, так и системность в работе. И не менее важный момент – использование качественных, проверенных решебников, давно заслуживших любовь школьников.

Поделись с друзьями!

gdegdz.com

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *